Štvrtok, 2. február 2023. Meniny má Erich, Erik, Erika, zajtra Blažej.

Trápi vás nadváha? Robenie TOHTO desať minút dvakrát týždenne zvýši váš metabolizmus

Ilustračné fotoGaléria fotiek (3)
Ilustračné foto
Zdroj: gettyimages.com

NEW YORK - Niektorí ľudia môžu skonzumovať čokoľvek a neodzrkadlí sa to na ich hmotnosti. A keď sa ich spýtate, ako je to možné, tak iba povedia, že majú rýchly metabolizmus. Mnohí však také šťastie nemajú a na ich postave vidno každý malý prehrešok. Nasledujúci príspevok by mal povzbudiť tých, ktorí si musia neustále dávať pozor na to, čo jedia.


Metabolizmus, ktorý sme dostali do vienka, vie mnohých poriadne potrápiť. Tí, ktorým šliape ako hodinky, majú šťastie, pretože nemusia zápasiť s nadváhou. Ak je ale spomalený, prejaví sa to sklonmi k priberaniu. Chudnutie ovplyvňuje aj vek; keď starneme, je čoraz ťažšie zhodiť nadbytočné kilá, pretože spaľujeme menej kalórií. Ale čo keby sme mohli spaľovanie a priberanie regulovať tým, že urobíme zopár jednoduchých cvikov, a to iba desať minút dvakrát týždenne? Lekárka, ktorá sa špecializuje na obezitu a metabolizmus, uvádza, že je to možné. 

Trápi vás nadváha? Robenie
Galéria fotiek (3)
Zdroj: Getty Images

"Rýchlosť metabolizmu je určená našou svalovou hmotou, ktorú prirodzene strácame, keď starneme, ale naše chute sa príliš nemenia, takže vytvárame podmienky na priberanie," vysvetľuje bývalá riaditeľka spoločnosti American Board of Obesity Medicine Rekha Kumarová, ktorá sa dlhodobo venuje problémom s obezitou. Tým, ktorí sa snažia dosiahnuť zdravú hmotnosť, odkazuje: "Udržiavanie a naberanie svalovej hmoty je skvelý spôsob, ako schudnúť, udržať si hmotnosť a vyhnúť sa priberaniu. Preto je dôležité budovať ju počas celého života, aj keď tomu budete venovať len pár minút." 

Stačí dvakrát týždenne

Na posilnenie tela a zrýchlenie metabolizmu nie je podľa Kumarovej potrebné chodiť do posilňovne alebo výrazne meniť denný režim. "Pár drepov alebo opakovaní so závažím na pravidelnej báze a dokonca iba dvakrát týždenne po desať minút zvýši váš metabolizmus a umožní vám dopracovať sa k zdravej hmotnosti," radí. V kancelárii si vraj necháva sadu závaží, aby mohla absolvovať rýchle tréningy aj v práci. Ak vás tlačí čas, získate veľa výhod cvičením veľkých svalových skupín, akými sú štvorhlavé svaly stehna, zadok, svaly dolnej časti trupu, v porovnaní s malými svalmi ako tricepsy alebo ramenné svaly. Keď totiž namáhame veľké svalové skupiny, získame celkovo väčší metabolický prínos. 

Trápi vás nadváha? Robenie
Galéria fotiek (3)
Zdroj: Getty Images

Podľa odborníkov by ľudia mali s pribúdajúcim vekom viac cvičiť. Seniori totiž získavajú z cvičenia neuveriteľne cenné zdravotné výhody vrátane zlepšenia fyzických funkcií. Kumarová v tejto súvislosti odporúča niektoré špecifické cviky, ktoré pomôžu zvýšiť metabolizmus. "Trénujte svaly v priebehu celého života, aj keď máte na to len pár minút," dodáva s tým, že úspech môžeme dosiahnuť drepmi s gumou či kettlebellom. Vhodné sú aj plank pózy.  

Viac o téme:


 
 

Najčítanejšie články