Štvrtok25. apríl 2024, meniny má Marek, Marko, Markus, zajtra Jaroslava

NEBEZPEČNÉ vozidlo na slovenskom trhu: Inšpekcia zistila až 22 nedostatkov!

Zobraziť galériu (3)
(Zdroj: Getty Images, Pixabay)

BRATISLAVA - Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) zistila, že na bol na slovenskom trhu v ponuke pre spotrebiteľa ďalší výrobok, ktorý predstavuje riziko ohrozenia zdravia. Ide o elektrické vozidlo značky Hecht Motors, pri ktorom hrozia poranenia hlavy, trupu, krčnej chrbtice a tiež pomliaždenie končatín. Potenciálne je tiež nebezpečenstvo úrazu elektrickým prúdom.

Značka (obchodný názov výrobcu): HECHT MOTORS
Obchodná značka: Hecht Cosis
Typ: CP-1
Kategória vozidla: L1e-B   
Značka typového schválenia: e9*168/2013*11263

NEBEZPEČNÉ vozidlo na slovenskom
Zobraziť galériu (3)
 (Zdroj: SOI)

Výrobcom vozidla je HK SHANSU TECHNOLOGY LIMITED a pôvodom je z Hong Kongu, Číny.

Príčiny nebezpečnosti a zistené technické nedostatky

  1. Brzdný účinok predného brzdového systému je nedostatočný, v prípade poruchy druhého brzdového systému vozidlo dostatočne nebrzdí.
  2. Brzdové obloženie na vozidle neodpovedá brzdovému obloženiu uvedenom v osvedčení o typovom schválení vozidla
  3. Kontrolka poruchy bŕzd je použitá pre signalizáciu aktivácie bŕzd - Kontrolka nesmie vyžarovať žiadne svetlo okrem situácie, keď  hlási chybnú funkciu alebo stav vozidla, pre ktorý je určená.
  4. Indikovaná rýchlosť na rýchlomery je menšia než skutočná rýchlosť vozidla.
  5. Odometer nemá požadovaných 5 číslic (ukazuje len 4 číslice + jedno číslo "1", maximálna zobrazená hodnota môže byť 19999).
  6. Predpísaná farba kontroliek nie je dodržaná (všetky kontrolky sú zobrazené na monochromatickom displeji).
  7. Kontrolky sú na slnku nečitateľné.
  8. Pri priamom pohľade je displej zle čitateľný, z pohľadu vodiča sa všetko zdá ako aktívne.
  9. Vozidlo môže ísť na vlastní pohon neosvetlené.
  10. Bočné odrazky nie sú zaistené proti otáčaniu.
  11. Nainštalovaná bočné odrazové svetlo je iné ako v dokumentácií výrobcu.
  12. Limity širokopasmového a úzkopásmového elektromagnetického vyžarovania vozidla sú prekročené. Vozidlo môže ovplyvňovať elektrické/elektronické systémy ostatných vozidiel a zariadení.
  13. Vozidlo nie je dostatočne odolné voči elektromagnetickému žiareniu. Pri ožiarení elektromagnetickým poľom kolíše rýchlosť a dôjde k zastaveniu motoru, bliká displej, svetlá blikajú alebo zhasnú, mení sa stav nabitia.
  14. Limity širokopásmového elektromagnetického vyžarovania pri nabíjaní sú prekročené. Vozidlo pri nabíjaní môže ovplyvňovať elektrické/elektronické systémy a zariadenia.
  15. Limity emisií vysokofrekvenčného vedeného rušenia na AC napájacích vodičoch vozidla pri nabíjaní sú prekročené. Vozidlo pri nabíjaní môže ovplyvňovať elektrické/elektronické systémy a zariadenia.
  16. Vozidlo ide ihneď po otočení kľúča.
  17. Vodič nie je upozornený na aktívny stav možnej jazdy a ani na to, že je vozidlo stále v stave možnom okamžitej jazdy (pozn. vozidlo ide aj s vyklopeným stojanom, podľa dokumentácie by mal byť v stojane senzor).
  18. Vozidlo je schopné sa nečakane rozbehnúť bez toho, aby to vodič očakával alebo sa omylom dotkol ovládača plynu, keď vozidlo stojí.
  19. Vo vozidle, resp. na prístupných konektoroch batérií je napätie nad 60 V DC (namerané napätie batérie 66,5 V).
  20. Vo vozidle, resp. na voľne prístupných konektoroch batérií je vysoké napätie nad 60 V DC, u ktorého nie je zaistená ochrana pred priamym dotykom živých častí. Stupeň ochrany je menší než IPXXB, požadovane IPXXD (1mm drát). Namerané napätie po nabití je 67,1 V.
  21. Systém na prichytenie stojanu nie je v súlade s osvedčením o typovom schválení, pričom tento musí byť zložený z dvoch samostatných pružín.
  22. V prípade prasknutia pružiny hrozí samovoľné sklopenie stojanu.

NEBEZPEČNÉ vozidlo na slovenskom
Zobraziť galériu (3)
 (Zdroj: SOI)

Slovenská obchodná inšpekcia uložila kontrolovanej osobe povinné opatrenia, ktorými zabránila ďalšiemu sprístupňovaniu nebezpečného výrobku na trhu a zabezpečila jeho stiahnutie z trhu ako aj informovanie spotrebiteľov o tomto nebezpečnom výrobku.

"Spotrebiteľ má pri vrátení nebezpečného výrobku predávajúcemu, u ktorého bol predmetný výrobok zakúpený, právo na vrátenie kúpnej ceny, opravu výrobku v primeranom čase, ak možno zaistiť bezpečnosť opraveného výrobku alebo na výmenu výrobku za bezpečný výrobok aspoň rovnakej hodnoty a kvality na základe výslovného súhlasu spotrebiteľa," konštatuje SOI. Spotrebiteľom, ktorí si toto vozidlo zakúpili, odporúča, aby ho vo vlastnom záujme prestali používať.

Viac o téme: Slovenská obchodná inšpekciaHECHT COCISHECHT MOTORS
Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu