V nočnej hmle uháňa fiat po diaľnici smerom na sever. Kardinál Ganzaga a jeho osobný tajomník sú na delikátnej misii: tajnému bratstvu vezú na vedecké účely kus látky s nevyčísliteľnou hodnotou.
V rovnakom čase Lukas Malberg, mníchovský antikvár, cestuje do Ríma, aby získal vzácnu zbierku kníh schudobnenej markízy Falkonieriovej. Obchod sprostredkovala jeho bývalá spolužiačka Marlene Ammerová, žijúca v Ríme. Pokojná cesta sa však zmení na nočnú moru. Na dohodnuté stretnutie Marlen nepríde. Vzápätí jej mŕtve telo objavia vo vani jej bytu. Na písacom stole mala zapnutý počítač a na jeho obrazovke boli zvláštne poznámky v latinskom jazyku.
Polícia prípad podozrivo rýchlo uzavrie ako samovraždu, Malberg však tuší, že tu niečo nesedí. Začne pátrať na vlastnú päsť. Na ceste za odhalením pravdy stretne mladú reportérku Caterinu, s ktorou ho čoskoro nespája len záujem o tajuplný prípad, ale aj vzájomná príťažlivosť. Po čase s hrôzou zistia, že stopy vedú až do najvyšších kruhov Vatikánu.
Tajomný hrad Layenfels v Porýní, bratstvo Fideles Fidei Flagrantes, odpadlícky kardinál Anicetom, diabolský plán...
O autorovi: Philipp Vandenberg, úspešný nemecký spisovateľ historických a kriminálnych románov, sa narodil v roku 1941. Vyštudoval dejiny umenia a germanistiku, neskôr pracoval ako novinár. V roku 1973 vyšiel jeho debutový románom Der Fluch der Pharaonen.
Slovenský čitateľ sa mohol zoznámiť s týmto výnimočným autorom vďaka knihám, ktoré vyšli vo vydavateľsve Ikar: Piate evanjelium (1999), Pompejčan (2000), Faraónov komplot (2000), Sixtínske sprisahanie (2000) , Purpurové tiene (2001), Koperníková kliatba (2001), Kráľ Luxoru (2003), Gladiátor (2004), Caesar a Kleopatra (2004), Afroditina dcéra (2005), Prípad Golgota (2005).
Mysteriózny román Ôsmy hriech je zatiaľ jeho poslednou knihou, ktorá poteší nielen čitateľov Vandenbergovho diela, ale i milovníkov konšpiračných príbehov.
Úryvok: Páter vrhol na neurológa veľavravný pohľad a lekár mu odpovedal nepatrným kývnutím hlavy. Potom natiahol ruku a odstrčil ženu nabok. „Nechceme predsa vzbudiť rozruch,“ povedal a vošiel do bytu. Jeho sprievodcovia ho mlčky, so sklopeným zrakom nasledovali.
Zaskočená žena nebola schopná im v tom zabrániť. „Mimochodom, volám sa Don Anselmo,“ predstavil sa páter a rozhliadal sa po vkusne zariadenom salóne. „A to je neurológ, doktor... meno nie je dôležité. Angelo, budúci teológ, do ktorého vkladáme veľké nádeje, mi bude pri vyháňaní asistovať.“ Angelo sa neohrabane uklonil ako cirkusant pri ohlásení čísla a podal pátrovi kufrík. „Počujte, čo to má vlastne znamenať?“ Kráska stála uprostred miestnosti a uprene hľadela na telefón.
Kým páter vyberal z kufríka obsah a rozkladal ho na nízky stolík pri diváne, žena uvažovala, ako vybŕdnuť z tej prekliatej situácie. Vystrašene si prezerala jednotlivé predmety, ktoré Don Anselmo vyberal z kufríka. „Prosím vás, čo to má znamenať?“ Zvýšila hlas. „Ihneď opustite môj byť!“ Keď zbadala štyri popruhy, ktoré páter rozprestrel na stolík, vydral sa jej z hrdla dlhý, prenikavý výkrik. Vtom pocítila, že zavalitý študent ju zozadu schytil a mocne vtlačil na diván. Nato k nej pristúpil lekár s injekčnou striekačkou v ruke.
Žena začala zúrivo mlátiť rukami okolo seba, no jej odpor bol márny. Na stehne pocítila vpichnutie. Vzápätí sa jej pred očami rozkolísal plafón a zmocnilo sa jej príjemné omámenie.