BRATISLAVA - Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) má počas pondelka 1. septembra nahlásený veľký výpadok jej služieb. Týka sa to hlavne mobilnej aplikácie, cez ktorú si značná čast cestujúcich kupuje lístok na vlak. Ich kúpa sa tak značne skomplikovala.
ZSSK potvrdila výpadok priamo upozornením v aplikácii na mobilných zariadeniach. Železničná spoločnosť Slovensko tak eviduje veľký výpadok jej online systémov. Nefunguje ani e-shop a ani aplikácia Ideme vlakom.
"Lístok si môžete zakúpiť bez poplatku za servis v pokladnici alebo u vlakového personálu. Ďakujeme za pochopenie," radí štátna spoločnosť.
"Výpadky predaja cestovných lístkov v mobilnej aplikácii a e-shope ZSSK detailne analyzujeme interne aj v spolupráci s dodávateľmi s cieľom vyhodnotiť ich príčiny. Na základe výsledkov pripravíme konkrétne technické a procesné opatrenia, aby sa podobné výpadky v budúcnosti neopakovali. Dnešný predajný systém má vyše 20 rokov, a preto nedokáže vždy spoľahlivo zvládať aktuálne požiadavky a objemy predaja," reagoval odbor komunikácie Železničnej spoločnosti Slovensko pre topky.
Stabilizáciu priebežne rieši spolu s dodávateľmi. Cieľom je, aby zákazníci mali spoľahlivý a užívateľsky príjemný predajný kanál, ktorý zodpovedá ich očakávaniam a moderným štandardom.
Cestujúci si v prípade výpadkov predajných systémov môžu lístok kúpiť bez poplatku za servis v pokladnici alebo u vlakového personálu. V prípade tratí so samoobslužným výpravným systémom si cestujúci môžu na osobné vlaky kúpiť lístky cez SMS (2255 pre cestovanie osobnými vlakmi mimo Tatier a 2233 pre trate v Tatrách).