Máte problémy s chrápaním? Jednoduchý CVIK vám pomôže sa ho zbaviť | Topky.sk

Streda, 24. apríl 2019. Meniny má Juraj, zajtra Marek.

Máte problémy s chrápaním? Jednoduchý CVIK vám pomôže sa ho zbaviť

Ilustračné foto
Ilustračné foto
Zdroj: Getty Images
16.04.2019 16:08

LONDÝN - Hlasné chrápanie už vyhnalo zo spálne uprostred noci nejedného partnera či partnerku. Lekár Mike Dilkes z londýnskej nemocnice Hospital of St. John and St. Elizabeth tvrdí, že sa môžeme tohto nepríjemného zvukového fenoménu zbaviť pravidelným cvičením. Zároveň upozornil na to, že tak, ako je chrápanie nepríjemné, môže byť aj nebezpečné.


Otolaryngológ Mike Dilkes určite potešil všetkých tých, ktorí nezvládajú hlasné chrápanie svojej milovanej polovičky. V minulosti sa už objavili mnohé prostriedky sľubujúce nápravu, ako napríklad štipce na nos. Neskôr sa chrápajúcemu odporúčalo schudnúť, prípadne podstúpil operáciu. Zdá sa však, že zatiaľ všetky návody viac-menej zlyhali. "Chrápanie je niečo, za čo nemôžeme a nerozhodovali sme o tom, či ním budeme trpieť. Môžeme však rozhodnúť o tom, že s ním chceme prestať," hovorí lekár. 

Podľa výskumov trpí chrápaním až 40 percent mužov a 30 percent žien starších ako 30 rokov. Nejde však len o to, že chrápanie je nepríjemné; môže byť veľmi nebezpečné. Môže byť totiž predzvesťou nastupujúceho spánkového apnoe, ktoré sa nezriedka končí infarktom. Dobrou správou je, že podľa Dilkesa sa chrápania môžeme zbaviť, ak budeme cvičiť jazykom a ústami päť minút denne. Pravidelný tréning síce chrápanie nevylieči úplne, ale jeho eliminácia sa určite dostaví, len musí byť cvičiaci trpezlivý a snaživý. 

Máte problémy s chrápaním?
Zdroj: thinkstockphotos.com

Samotné cvičenie je zamerané na tri oblasti: jazyk, mäkké podnebie a spodná časť hrdla.

1. Stiahnite jazyk dozadu a potom ho nasmerujte k podnebiu tak, aby ste sa dotkli zadnej časti horných zubov. Opakujte to.

2. Povedzte "ahhh" s otvorenými ústami, ktoré otvoríte tak naširoko, ako len dokážete a vydávajte tento zvuk približne dvadsať sekúnd.

3. Vyplazte jazyk čo najviac, zhlboka sa nadýchnite a vydávajte zvuk ako pri kloktaní. Toto robte aspoň tridsať sekúnd.

"Príčina chrápania spočíva v mäkkom podnebí. Táto oblasť sa zablokuje a prúdiaci vzduch potom vydáva tieto zvuky. Dych jednoducho narazí na prekážku, ktorú môžete odstrániť práve cvičením," vysvetľuje odborník. Upozornil, že tréningu je potrebné venovať sa dlhodobo a pravidelne, aby bolo vidno výsledky. 


Galéria

Ilustračné foto

Nástroje k článku


AUTOR: © Zoznam/pk

Nahlásiť chybu

Tagy

Najčítanejšie články