Piatok5. december 2025, meniny má Oto, zajtra Mikuláš, Nikolas

Spritz už nie je len letný hit: Ultra Premium Brands na HORECA 2025 predstavili celoročný fenomén spoločenských stretnutí

Ilustračný obrázok PR článok Zobraziť galériu (18)

Spoločnosť Ultra Premium Brands Slovakia sa prvýkrát zúčastnila renomovanej B2B konferencie HORECA 2025, kde úspešne prezentovala zmenu trendu v konzumácii aperitívnych drinkov. Hostia si na podujatí vychutnali takmer 1 000 miešaných drinkov a mali možnosť objaviť, ako sa klasické spritz koktejly transformujú z letných sezónnych špecialít na nadčasové spoločenské nápoje. Stávajú sa tak relevantné počas celého roka, vrátane chladnejších období a sviatočných či slávnostných príležitostí.

Od letného hitu k celoročnému životnému štýlu

Spritz sa z letného hitu stal celoročným fenoménom spoločenských a rodinných stretnutí. Aperitívy dnes patria k najrýchlejšie rastúcim segmentom nápojového trhu a ich popularita neustále rastie. „Spritz nie je len drink – je to životný štýl a nový štandard kategórie aperitívov," potvrdzuje Lea Turzíková, Brand Marketing Manažér v spoločnosti Ultra Premium Brands Slovakia. „Už začiatkom roku sme avizovali, kam sa trend v segmente aperitívov uberá. Teraz to vidíme naživo,  konzumenti si Aperol Spritz a Sarti Spritz vychutnávajú nielen pri letných grilovačkách, ale aj pri rodinných obedoch, popoludňajších stretnutiach s priateľmi, podvečerných aperitívoch či večerných a sviatočných posedeniach. Spritz ponuka sa stala celoročným fenoménom, ktorý spája ľudí bez ohľadu na ročné obdobie," vysvetľuje Lea Turzíková.

Spritz už nie je
Zobraziť galériu (18)

Recept na úspech: bublinky a nízky obsah alkoholu

Fenomén spritz koktejlov je postavený na jednoduchom, no víťaznom koncepte – kombinácia bubliniek a nízkeho obsahu alkoholu predstavuje recept na úspech najmä u mladšej generácie. Low & No alkohol je jeden z najsilnejších trendov posledných rokov, keďže hostia čoraz viac preferujú ľahšie alternatívy drinkov, ktoré im umožňujú dlhšie a zodpovednejšie si užívať spoločenské chvíle. „Popoludňajšia a podvečerná konzumácia  sú nové príležitosti, ktoré spritz koktejly prinášajú do gastrosegmentu," dopĺňa Lea Turzíková. Aperol Spritz a Sarti Spritz dokonale zapadajú do moderného životného štýlu, kde sa kladie dôraz na kvalitu, vyvážený pomer alkoholu, príjemnú ovocnú chuť a vizuálnu atraktivitu nápoja.

Spritz už nie je
Zobraziť galériu (18)

Pohľad z praxe: barman roka o fenomén spritz

Zmenu trendu potvrdzuje aj Matúš Jendreas, Barman roka, ktorý aktuálne reprezentuje tento rok Slovensko v Kolumbii na barmanskej súťaži WCC (World Cocktail Competition): „V posledných dvoch rokoch vidím výrazný posun v správaní hostí. Spritz koktejly si objednávajú celoročne, aj počas jesenných a zimných mesiacov, pretože sú skvelou voľbou pre sviatočné eventy a večerné párty. Ľudia oceňujú ich ľahkosť, sviežosť, výnimočný chuťový profil a fakt, že si môžu vychutnať kvalitný drink bez pocitu ťažkosti. Stali sa univerzálnou voľbou pre takmer každú príležitosť – od brunchov (tu je odporúčanou voľbou Crodino Spritz bez akoholu) cez rodinné oslavy až po večerné posedenia."

Spritz už nie je
Zobraziť galériu (18)

Tento celoročný posun zaznamenávajú aj v eventovom segmente. „Vidíme, že dopyt po spritzoch, ako sú Aperol Spritz a Sarti Spritz, je stabilný počas celého roka. Sú obľúbenou a vizuálne atraktívnou voľbou pre barový servis na množstve firemných a spoločenských eventov, nielen v lete. A to je presne to, čo moderná gastronómia potrebuje," potvrdzuje aj agentúra Cocktailmania, ktorá je dodávateľom barového servisu a cocktailového cateringu na mnohých eventoch naprieč celým Slovenskom.

Ultra Premium Brands na HORECA 2025: Prvá účasť, veľký úspech

Účasť spoločnosti Ultra Premium Brands Slovakia na konferencii HORECA 2025 priniesla nielen prezentáciu kompletného aperitívneho portfólia Gruppo Campari – Aperol, Sarti Rosa, Campari a nealkoholické Crodino – ale aj potvrdenie rastúceho záujmu odbornej verejnosti o kategóriu spritz koktejlov. „Bolo pre nás cťou byť súčasťou takého významného odborného podujatia. Reakcie účastníkov konferencie nás utvrdili v tom, že sme na správnej ceste. Gastronómia a hotelierstvo hľadajú produkty, ktoré dokážu zaujať hostí počas celého roka, a naša spritz ponuka presne toto kritérium spĺňa," uzatvára Lea Turzíková.

Spritz už nie je
Zobraziť galériu (18)

O spoločnosti Ultra Premium Brands Slovakia

Ultra Premium Brands Slovakia je súčasťou Gruppo Campari a na slovenský trh prináša portfólio ikonických talianskych značiek vrátane Aperol, Campari, Cinzano, Crodino a novinky Sarti Rosa. Spoločnosť sa zameriava na prémiové aperitívy, destiláty, liehoviny ako aj ďalšie alko a nealkodrinky, ktoré spájajú tradíciu, kvalitu a moderný životný štýl.

-reklamná správa-

Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu