Piatok19. apríl 2024, meniny má Jela, zajtra Marcel

Poľské mäso dostalo v poslednom čase u väčšiny Slovákov STOPku

PR článok Zobraziť galériu (7)

Najnovší prieskum potvrdzuje, že preferujeme slovenské mäso. Až 74 % Slovákov a Sloveniek si po kauze s problematickým mäsom z Poľska začalo všímať pri jeho kúpe krajinu pôvodu. Rovnako poslali obchodníkom jasný odkaz – až 88 % oslovených ľudí kupuje od kauzy len slovenské mäso. Hovoria o tom výsledky reprezentatívneho prieskumu, ktorý urobila agentúra 2muse v polovici marca 2019.

Nákupné správanie zákazníkov sa po kauze s problematickým mäsom z Poľska zmenilo. Kým pred ňou si krajinu pôvodu zisťovala menej ako polovica ľudí, teraz si väčšina ľudí všíma jeho pôvod a kupujú len také mäso, o ktorom vedia odkiaľ pochádza. Nájdu sa však aj zákazníci, ktorí mäso z Poľska do svojich košíkov nevkladali ani predtým. „Poľské mäso som nekupovala ani pred spomínanou kauzou, keďže káuz ohľadom poľského mäsa bolo viac už aj v minulosti,“ hovorí zákazníčka v prieskume. A pridáva sa k nej ďalšia: „Nikdy som nekupovala vedome poľské mäso. Vždy, keď je to možné, dávam prednosť mäsu od slovenských chovateľov.“

Poľské mäso dostalo v
Zobraziť galériu (7)

Analytik obchodu Ľubomír Drahovský pripomína, že chovateľské a spracovateľské kapacity mäsopriemyslu na Slovensku nie sú v súčasnosti schopné dodať do maloobchodných sietí také objemy mäsa, ktoré by vysoké percentá záujmu pokryli. „Na druhej strane je to prirodzene impulz pre všetkých zúčastnených v potravinovom reťazci, aby tento záujem svojou výrobou a ponukou v maloobchodných sieťach zabezpečili,“ zdôrazňuje odborník v oblasti maloobchodu.

Až 84 percent oslovených zákazníkov dnes pozerá aj na etiketu na druhej strane mäsa. Hľadajú, z ktorej krajiny pochádza ten konkrétny kus, z ktorého pripravia jedlo pre svoju rodinu, pre svoje deti. Ak si nie sú istí, tak sa opýtajú predavačky alebo predavača. Samozrejme, výhodná cena hrá stále výraznú úlohu, ale najdôležitejším kritériami pri nákupe sa podľa prieskumu stala krajina pôvodu, čerstvosť, vizuálny tvar a výrobca.

Poľské mäso dostalo v
Zobraziť galériu (7)

Až 88 % oslovených ľudí hovorí, že kupujú slovenské mäso. České mäso kupuje 31 % ľudí, maďarské 15 % a nemecké 7 %. Len 2 % Slovákov naďalej zostali verní poľskému mäsu. BILLA si zakladá na kvalite mäsa a jeho dodávke zo špičkových chovov. Našimi hlavnými farmami, z ktorých putuje mäso do našich predajní, sú Jurov, Veľký Ďur, Tajná, Liptov a Padáň. Zvieratá tu dostávajú nutrične vyvážené krmivo a od narodenia sú v starostlivosti odborníkov s dlhoročnými skúsenosťami v odbore. Naši pracovníci pravidelne podrobujú mäso previerkam kvality a dbajú na dodržiavanie prísnych hygienických predpisov. Náš mäsový sortiment je prejavom úcty k zákazníkovi, ale aj k slovenským podnikateľom,“ zdôrazňuje hovorkyňa BILLA, Kvetoslava Kirchnerová. BILLA je jediným obchodným reťazcom, ktorý garantuje ponuku 100-percentne slovenského mäsa pod vlastnou privátnou značkou Slovenská farma. Práve lokálnym chovateľom mäsa zákazníci aj najviac dôverujú.

- reklamná správa - 

Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu