BRATISLAVA – Je tu novinka, ktorá má zamestnávateľom uľahčiť prehľad o práceneschopnosti svojich zamestnancov a jej spracovanie. V praxi ide o elektronickú službu, ktorá umožňuje automatický prenos dát o elektronickej PN (ePN) z portálu eSlužieb Sociálnej poisťovne priamo do mzdového sofvéru.
archívne video
Podľa Sociálnej poisťovne ide o pilotný projekt. „Zamestnávatelia, ktorí využijú túto elektronickú službu (tzv. B2B ePN) a integrujú sa do nej cez mzdový softvér, získajú vyšší komfort pri spracovaní práceneschopnosti svojich zamestnancov a zároveň ušetria čas, ktorý doteraz museli venovať kontrole ePN. Už sa nebudú musieť prihlasovať na portál eSlužieb viackrát denne a kontrolovať, či tam pribudla ePN niektorých zamestnancov. Pri doterajšom postupe bolo navyše potrebné údaje o ePN prepisovať do mzdového softvéru, čo si najmä pri väčšom počte zamestnancov žiadalo osobitnú pozornosť, čas a spôsobovalo aj chybovosť pri prepise údajov,“ uviedli.
Poisťovňa zdôraznila, že výraznou výhodou novej služby preto je, že zamestnávatelia si jedným klikom stiahnu a aktualizujú údaje o všetkých zamestnancoch, ktorí sú práceneschopní, a to priamo do výpočtu mzdy. „Služba teda zabezpečuje automatizovaný prenos údajov, ktorý zamestnávateľom výrazne uľahčí ich prácu v mzdovom systéme. Zobrazovanie ´péeniek´ na portáli eSlužieb a ich individuálna kontrola, samozrejme, zostávajú zamestnávateľom naďalej k dispozícii,“ vysvetlili.
Zamestnávateľ si aktivuje službu tak, že vypíše žiadosť, ktorá je dostupná na Portáli eSlužieb (pod B2B služby pre odvádzateľov poistného) a pošle ju naskenovanú cez svoju elektronickú schránku Sociálnej poisťovni. „Zamestnávateľ sa tak stane novým B2B subjektom s prideleným identifikátorom B2B ID a môže začať výhody tejto služby využívať. Aktuálne je pilotný projekt otestovaný a prístupný cez softvéry Vema a Kros. Sociálna poisťovňa zamestnávateľom odporúča, aby sa v prípade, ak ich mzdový softvér zatiaľ túto funkcionalitu neponúka, obrátili s požiadavkou priamo na poskytovateľa svojho mzdového softvéru,“ objasnila poisťovňa.
Poskytovanie tejto služby je podľa nich prvý krok v novej koncepcii služieb Sociálnej poisťovne zameranej na prepojenie systémov externých klientov priamo so systémom eSlužieb. „Cieľom je, aby nové služby postupne umožnili klientom vykonávať svoje povinnosti voči Sociálnej poisťovni v podobnom rozsahu, ako na portáli eSlužieb. Takto sa klientom otvára ďalší kanál pre elektronickú komunikáciu so Sociálnou poisťovňou, ktorý prispeje k lepšiemu komfortu pri ich práci,“ dodali.