VYSOKÉ TATRY - Záujem o región Vysokých Tatier je rekordný, vlani ho navštívili takmer štyri milióny ľudí. Vyplýva to z údajov, ktoré zverejnil Štatistický úrad SR. Riaditeľka Oblastnej organizácie cestovného ruchu (OOCR) Región Vysoké Tatry Lucia Blašková výsledky označila za mimoriadne priaznivé.
archívne video
„Ten základný rekord - prekonať v počte ubytovaných hostí rok 2019 - nepadol, ale delia nás od neho len približne dve percentá. Pri ďalšom narastajúcom počte ubytovaní a návštevníkov, ktoré registrujeme aj teraz počas prebiehajúcej zimnej sezóny, tento výsledok nie je nedosiahnuteľný. Prajú nám najmä pretrvávajúce dobré podmienky pre lyžovanie pri aktuálnej snehovej kríze a tradičná celoročná ponuka našej turistickej destinácie," zhodnotila.
Minulý rok zaevidovali vo Vysokých Tatrách približne 802.000 ubytovaných hostí, čo je len o pár tisíc menej ako v rekordnom roku 2019. Spolu s jednodňovými turistami dosiahla návštevnosť regiónu takmer štyri milióny a v tomto meradle ide podľa Blaškovej o rekord.
Tatranci zaznamenali aj historicky najvyšší počet ubytovaných Slovákov od roku 2019, bolo ich viac ako 580.000. Pri poľskej klientele evidujú 20-percentný nárast v porovnaní s rokom 2022, Rumunov a turistov z Litvy prišlo o 15 percent viac. Narástol aj počet Maďarov, celkovo sa ich vo Vysokých Tatrách ubytovalo viac ako 28.000, čo predstavuje osempercentný nárast.
„Opäť začala stúpať návštevnosť hostí z krajín Beneluxu, zo severu Európy, Veľkej Británie, USA a ďalších krajín Európy aj sveta, vracajú sa napríklad aj klienti z Ázie," dodala Blašková. Naopak, pokles pretrváva u Nemcov, Izraelčanov, Ukrajincov, ale aj hostí z južnej časti Európy.
„Celková bilancia je teda naozaj vynikajúca, verili sme od začiatku roka, že sa nám tento výsledok podarí dosiahnuť, hoci v lete zamiešalo karty počasie a takisto stále evidujeme odliv klientov, ktorí po pandémii uprednostňujú more," dodala riaditeľka.
Rok 2024 je podľa nej pre podnikateľov v cestovnom ruchu výzvou nielen dobehnúť, ale aj „preskočiť" rekordy návštevnosti v regióne. Zverejnené údaje poslúžia ako podklad k marketingovej stratégii OOCR s cieľom osloviť zahraničné destinácie v budúcich rokoch a postupne zvýšiť počty cudzincov.