FLORIDA - Vedci tvrdia, že vyriešili dlhoročnú záhadu Bermudského trojuholníka, ktorá si za posledných sto rokov vyžiadala tisícky nevinných životov. Austrálsky vedec expert Karl Kruszelnicki povedal, že riešenie nie je žiadnym tajomstvom, že väčšina incidentov bolo pravdepodobne spôsobených ľudskou chybou.
Obávaná oblasť sa rozprestiera od Floridy cez Portoriko až po ostrov Bermudy v severnom Atlantickom oceáne. Táto hádanka roky trápi odborníkov, ale aj námorníkov, už veľmi dlho. "Podľa Lloyds of London a americkej pobrežnej stráže je počet lietadiel, ktoré sa stratili v Bermudskom trojuholníku, rovnaký, ako kdekoľvek na svete na percentuálnej báze," uviedol doktor Kruszelnicki.
Bermudský trojuholník je jedným z najsilnejších plavebných pruhov na svete, pričom plavidlá prechádzajú cez prístavy do Ameriky, Európy a Karibiku. Rúškom tajomstva je zahalený už od začiatku 20. storočia - za desaťročia sa tu stratilo veľké množstvo lietadiel a lodí.
V roku 1918 sa obeťou Bermudského trojuholníka stala USS Cyclops - veľká nosná loď, ktorá dodávala palivo americkej flotile počas prvej svetovej vojny. Bola plná ťažkých nákladov, keď sa plavila s 309 osobami na palube. Po tom, ako sa stratila na ceste z Barbadosu do Baltimoru, sa ju záchranný tím pokúsil nájsť, ale nikdy sa im to nepodarilo. V roku 1941 zas zmizli jej dve sesterské lode, ktoré sa plavili presne tou istou trasou.
Rodí sa nový Bermudský trojuholník? Odborníci varujú, TU sa stráca čoraz viac lodí
Legenda o Bermudskom trojuholníku sa ešte viac prehĺbila, keď let Flight 19 pozostávajúci z piatich bombardérov letel z americkej leteckej stanice na Floride a vydal sa na výcvik, z ktorého sa 5. decembra 1945 už nikdy nikto z posádky nevrátil. Na palube mala byť štrnásťčlenná posádka, celkovo tam však v ten večer zmizlo až 27 ľudí. Poslali tam hydroplán Martin Mariner, ktorý s trinástimi mužmi na palube mal nájsť stratené lietadlo, avšak tiež záhadne zmizlo. Do dnešného dňa neboli v tom okolí nájdené žiadne telá ani trosky, a to aj napriek rozsiahlej pátracej akcii.
Kruszelnicki však vyhlásil, že existuje jednoduché vysvetlenie. "Lietadlo bez stopy zmizne, na pátraciu akciu vyšlú ďalšie lietadlo, ktoré zmizne tiež. Niektorí ľudia si myslia, že to museli zapríčiniť mimozemšťania. Avšak pri pátracej akcii bol len jeden skúsený pilot, ostatní až toľko skúseností nemali. Navyše leteli v poriadnom nečase; na mori vtedy zúrili vysoké, 15 metrové vlny."
Tieto slová majú dokazovať jeho teóriu o tom, že nehody v oblasti zavinil človek. Šéf letu Flight 19, poručík Charles Taylor, bol totiž poverený ísť na západ, ale namiesto toho sa rozhodol pokračovať v lete na východ. "Ak ste čítali protokoly, niektorí z menej skúsených pilotov sa pýtali: "Prečo neletíme na západ?" Pričom pilot im zo srandy odpovedal "A prečo by sme nemohli letieť na východ?"," poznamenal. Podľa neho bol práve Taylor zodpovedný za tento let a taktiež aj za spáchané chyby. Poručík dokonca údajne deň pred letom pil alkohol, čiže do práce prišiel so zostatkovým alkoholom v tele. V minulosti dokonca dvakrát núdzovo pristál na mori.