Piatok1. november 2024, meniny má Denis, Denisa, zajtra

Slováci reagujú na odhalenie nepozorných vodičov: Kamionistov treba trestať nekompromisne

Vodiči za volantmi veselo telefonujú Zobraziť galériu (8)
Vodiči za volantmi veselo telefonujú (Zdroj: Foto: Ján Zemiar)

BRATISLAVA - Mobily za volant jednoznačne nepatria. A to už nehovoriac o kamionistoch. Ťahajú za sebou niekoľkotonový náklad, ktorý sa môže v sekunde zmeniť na smrtiacu zbraň. Slováci v tom majú jasno – to, na čo Topky upozornili, nie je prípustné. Pozrite si výpovede diskutujúcich pod našimi článkami, ktorí reagujú na nepozornosť kamionistov za volantom.

Vaše tipy

V pondelok a včera sme upozornili  na vodičov kamiónov, ktorí sa za volantom venujú viac svojim mobilom ako riadeniu. Nepozorných kamionistov je možné na cestách bežne vidieť. Aké opatrenia by ste proti nim prijali vy, ak by ste mali tú možnosť? Zozbierali sme vaše komentáre, aby sme dopomohli predchádzať nebezpečným situáciám na cestách. Strety ostatných účastníkov cestnej premávky s kamiónmi sú totiž takmer vždy smrteľné. "Mňa zmrazilo, keď som videl ženu za volantom osobného auta, ako píše sms. A to robí väčšina mladých ľudí. Dopraváci by si mali posvietiť na každé auto a spraviť takú kontrolu, nakuknúť do mobilu. Až 99 percent  mladých ľudí telefonuje alebo píše smsky. Tu by sa malo začať trestať nekompromisne," myslí si čitateľ Václav.


Prečítajte si aj:

Je čas sa báť! Šokujúce odhalenie z ciest: Potenciálni VRAHOVIA za volantom, dôkaz na FOTO

Odborník volá po škandále s kamionistami po nových pravidlách: Sex za volantom, všetko je možné


Slováci reagujú na odhalenie
Zobraziť galériu (8)
 (Zdroj: Foto: Ján Zemiar)

Vaše riešenia problému

V diskusiách padli aj rezolútne riešenie. iadne kamióny na naše cesty a vybavená vec," napísal čitateľ a ďalší zašiel ešte ďalej: "Musí sa prijať zákon; Prevádzka vozidiel nad 12 ton na verejných komunikáciách. A tresty; Za skríženie kamióna na šmykľavej ceste - na rovine pokuta 10 tisíc eur, v klesaní z kopca 15 tisíc eur, v stúpaní do kopca 25 tisíc eur. Údajne sa naschvál skrižujú a potom ich už musia vytiahnuť. Hoci dobre vedia, že ten kopec s poľadovicou nezdolajú. Vyvrátenie kamióna v zákrute odstredivou silou 30 tisíc eur. Samozrejme odobratie vodičáku minimálne na rok. Vravíte, že mi šibe? Ale čo je násilne ukončený nevinný ľudský život kamionistom oproti šibaniu?" pýta sa čitateľ a ďalší dopĺňa: "Kamionisti sú najväčšie prasatá na cestách." 

Slováci reagujú na odhalenie
Zobraziť galériu (8)
 (Zdroj: foto: topky)

Slováci reagujú na odhalenie
Zobraziť galériu (8)
 (Zdroj: Foto: Ján Zemiar)

Namiesto kamiónov železničná doprava

V diskusii medzi čitateľmi padli aj ďalšie odporúčania, ako proti nezodpovedným kamionistom bojovať. Radia, aby sa tovar z kamiónovej dopravy presunul na železnice. "Pomôže iba utlmovanie automobilového priemyslu, spoločne s olejárskym a presunutie nákladnej dopravy na železnicu, ako aj podpora verejnej osobnej dopravy," napísal čitateľ a ďalší problematiku rozvinul podrobnejšie: "Tovar vyzdvihneš vo veľkosklade, zavezieš na stanicu, preložíš na vlak, ktorý to odvezie stovky kilometrov ďalej za polovičný čas ako nákladiak, preložíš a odvezieš na miesto určenia. Všetko sa dá, keď sa chce a aj menšími nákladnými autami, nie hneď kamiónmi." Iní sa zdôveril so svojimi skúsenosťami a odporúčaním: "Niečo také ako preprava kamiónov po železnici, o tom u nás nechyrovať. A toť v Rakúsku a ďalej na západ je to bežné. Kedysi ešte koncom 90-tych rokov sme boli na školení o preprave vozňov Saadkms. Kade a za akých podmienok. Doteraz to u nás nejazdí."  

Slováci reagujú na odhalenie
Zobraziť galériu (8)
 (Zdroj: foto: topky)

Kamionisti - pretekári na cestách?

Iný diskutujúci uviedol prípad z vlastnej praxe: "Hlavne milujem, keď závodia na diaľnici medzi Bratislavou a Malackami. V pravom pruhu ide kamión rýchlosťou 90 km/h a v ľavom 90,1 km/h." ďalší v zápätí dodal: "Ak idem po ceste 1. triedy rýchlosťou 95 km/h a za mnou sa valí kamión na päť metrov, tak je to len prasa a maximálny debil."

Slováci reagujú na odhalenie
Zobraziť galériu (8)
 (Zdroj: Foto: Ján Zemiar)

Dopravný analytik odporúča špeciálne vozidlá 

"Kamionisti nie sú pod drobnohľadom ostatných vodičov, kabína je vysoká," povedal Ján Bazovský a pokračoval, že u nás je problém s kontrolou kamionistov. Na cestách na západ od Slovenska kontroly vodičov kamiónov bežné, a to špeciálnymi vozidlami, ktoré monitorujú ich prácu. Dopravný analytik vidí preto riešenie problému v špeciálne upravených monitorovacích autách. "Policajti potrebujú špeciálne vozidlo s kamerami na úrovni vodiča kamiónu. Zachytil som správu asi pred pol rokom, že u nás na to skúšajú autobus," uzavrel. 

Nie všetci kamionisti sú rovnakí

Podľa Andreja Feketeho zo združenia Česmad Slovakia, ktoré zastupuje takmer 800 dopravných spoločností, nákladné vozidlá a ich vodiči spôsobili za rok 2015 len 3,7 percent z celkového počtu 13 547 dopravných nehôd. "To dokazuje, že vodiči sú skutoční profesionáli. Samozrejme, všade sa nájdu výnimky, ale je dôležité si uvedomiť, že aj vodiči osobných vozidiel sa bežne a stále častejšie dopúšťajú zlozvykov," povedal na obhajobu prefesionálnych vodičov kamiónov.  

Slováci reagujú na odhalenie
Zobraziť galériu (8)
 (Zdroj: Foto: Ján Zemiar)

Polícia robí, čo môže

"Policajný zbor kontroluje dodržiavanie povinností vodičov nákladných vozidiel a autobusov rovnako ako vodičov ostatných vozidiel s využitím všetkých technických prostriedkov, ktorými disponuje," zdôraznila hovorkyňa Prezídia Policajného zboru Denisa Baloghová a vysvetlila: "Modernizáciou týchto technických prostriedkov môže Policajný zbor zabezpečiť vyššiu efektivitu zisťovania takýchto porušení pravidiel cestnej premávky, čo však je v mnohých prípadoch ovplyvnené finančnými možnosťami Ministerstva vnútra Slovenskej republiky." 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Viac o téme: KamiónyVodičiTelefonovanie za volantom
Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu