SYDNEY - Spotrebitelia zúria. Vybuchujúce telefóny či pochybné čistiace prostriedky. Pomenovania, ktoré si tieto výrobky vyslúžili, sú zahanbujúce. Asociácia spotrebiteľov každoročne odovzdáva ocenenie spoločnostiam, ktoré zlyhali na plnej čiare.
SAMSUNG
Technologický gigant Samsung spolu s ďalšími spoločnosťami získal ocenenie Shonky Awards, ktoré udeľuje asociácia spotrebiteľov. Získal ju za svoje nekvalitné produkty a servis, ktorý poskytuje. Zatiaľ, čo firmy ani ich produkty oficiálne neporušujú žiadne zákony ani regulácie, asociácia sa domnieva, že zákazníci si zaslúžia viac.
Samsung bol vymenovaný a ocenený už druhým rokom po tom, čo vydal v auguste minulého roka, 51,060 potenciálne nebezpečných smartphonov. Hovorca asociácie spotrebiteľov Tom Godfrey sa vyjadril k celej veci a priznal, že by to mohlo byť vtipné, ak by táto otázka nebola tak vážna. "Žiadna spoločnosť by nemala produkovať výrobky, ktoré sú schopné začať horieť a predstavujú významné bezpečnostné riziko pre spotrebiteľa," povedal hovorca konkrétne o telefónu Galaxy Note7.
Vyšetrovanie zaoberajúce sa vybuchujúcimi telefónmi potvrdilo, že išlo o chybnú batériu v smartphonoch. Samsung Austrália minulý mesiac potvrdila, že dobrovoľne sťahuje viac ako 50 000 zariadení po tom, ako prepukol tento škandál.
Opakované získanie ocenenia Shonky Awards pre spoločnosť Samsung nie je dobrou reklamou. "Vzhľadom na ich minuloročné víťazstvo, sa dá povedať, že Samsung patrí medzi spoločnosti, ktoré sa od uplynulého roku najmenej zlepšili," uviedol Godfrey.
Asociácia zhodnotila, že Samsung zlyhal. "Keď výrobok, akým je Galaxy Note7 má tak závažný problém, je pravdepodobné, že bude považovaný za zlyhanie spotrebiteľských záruk zakotvených v právach spotrebiteľov v Austrálii," vysvetlil Godfrey.
Po zhorených mobiloch čelí Samsung ďalšiemu škandálu: FOTO Vybuchujúce práčky môžu zabíjať
Rozhlasový a televízny moderátor a novinár Marc Fennell, spolu s Kate Browne z asociácie spotrebiteľov zámerne upozornili na hnev spotrebiteľov, reagujúci na pochybné produkty. Hovorca Godfrey sa vyjadril, že aj keď by nechcel, aby tieto ocenenia boli rozdávané, v tomto prípade to bolo životne dôležité. Za posledných 12 mesiacov bolo zistených viacero problémov s viacerými spoločnosťami a ich výrobkami. Nejde len o spoločnosť Samsung, asociácia spotrebiteľov dostala podnet na osem ďalších produktov.
VANISH PREEN POWERPOWDER
Asociácia priznala pri tomto výrobku jedinú vec a to, že výrobok na čistenie kobercov, ktorý prezentuje ľahké a rýchle odstránenie škvŕn, je klamlivý. Pri teste, ktorý bol vykonaný bolo preukázané, že produkt nedokáže to, čo vo svojej reklame sľubuje. Aj táto firma obdržala ocenenie Shonky Awards.
V roku 2010 získala ocenenie za klamlivú reklamu spoločnosť, ktorá propagovala produkty Nurofen, zamerané na úľavu od bolesti
Nestlé MILO
Produkt Nestlé získal štyri a pol hviezdičky v hodnotení, po tom, čo boli vykonané testy pri zmiešaní výrobku MILO s odtučneným mliekom. Asociácia zistila, že čokoládový prášok obsahuje v skutočnosti 46% cukru. Preukázalo sa, že sám o sebe má veľmi málo spoločné s mliečnym výrobkom.
Asociácia zverejnila, že iba 13% opýtaných spotrebiteľov, si v skutočnosti výrobok Nestlé MILO mieša s odtučneným mliekom. "Nestlé sa snaží odpútať pozornosť od chudobných nutričných hodnôt svojho sladkého čokoládového produktu" uviedol Godfrey.
CASH CONVERTERS
Ďalšia spoločnosť v poradí, je spoločnosť vyplácajúca pôžičky pod zásterkou výhodných úspor. Pravdou bolo, že ide o klamstvo, ktoré propagovali na svojej internetovej stránke, v skutočnosti zavádzali spotrebiteľa a smerovali ho k zmene peňazí.
MEDICAL WEIGHTLOSS INSTITUTE
Asociácia udelila MWI ocenenie za cielené ohrozenie ľudí prostredníctvom riskantného diétneho poradenstva. Program sľuboval, že ľudia nebudú musieť pri diéte trpieť hladom. Kúpa lieku na chudnutie bola pritom smerovaná iba za účelom vykradnúť spotrebiteľské peňaženky. Jeden zo spotrebiteľov uviedol, že mal s výrobkom Diethylpropion skúsenosti. Ten bol z predaja stiahnutý po zistení, že zapríčiňuje bolesti hlavy, nevoľnosť a kŕče.