Tieto SUPERPOTRAVINY jedzte, ak chcete schudnúť: Zredukujú vašu hmotnosť a udržia ju | Topky.sk

Nedeľa, 23. september 2018. Meniny má Zdenka, zajtra Ľuboš, Ľubor.

Tieto SUPERPOTRAVINY jedzte, ak chcete schudnúť: Zredukujú vašu hmotnosť a udržia ju

Zdroj: Getty Images
05.08.2018 15:03

LONDÝN - V prípade mnohých diét nejde o nič viac, než o obyčajný jojo efekt. V skutočnosti však existuje veľa zdanlivo nenápadných potravín, ktoré dokážu vašu hmotnosť dlhodobo zredukovať a udržať ju na stálej hodnote. Ide o takzvané superpotraviny, ktoré dajú chudnutiu nový rozmer.


V predajniach je veľa potravín a je len na nás, ktoré z nich si vyberieme. Niektoré sľubujú úbytok tuku, iné zase slúžia ako sladké prehrešky. Keď však ide o chudnutie, aké jedlo je pre naše telo najlepšie? Odborný portál Medical News Today pripravil zoznam potravín, ktoré by v jedálničku každého, kto chce schudnúť, nemali chýbať.

Vedci varujú pred veľkým rizikom: Tieto JEDLÁ naozaj spôsobujú rakovinu, v obchodoch sa im vyhnite

MANDLE

Konzumácia orechov každý deň zaručuje dlhovekosť a kontrolu hmotnosti, ale zo všetkých druhov orechov práve mandle obsahujú správnu dávku bielkovín, čo z nich robí fantastickú potravinu pri strate hmotnosti. 

Mandle patria medzi potraviny,
Zdroj: photl.com

BRAZÍLSKE ORECHY

Síce sa spomínajú menej často než iné odrody orechov, brazílske orechy sú však obzvlášť bohaté na antioxidantový selén. Ten u mužov dopomáha k zdravej prostate a pomáha tiež udržiavať bunky zdravé. Úplne postačí, keď za deň skonzumujeme len dva kúsky.

Tieto SUPERPOTRAVINY jedzte, ak
Zdroj: Getty Images

PŠENIČNÉ KLÍČKY

Na rozdiel od ostatných druhov pšenice pšeničné klíčky obsahujú množstvo kľúčových živín vrátane zinku a fosfátu, nehovoriac o vláknine. Pridaním klíčkov do smoothies či raňajkových jedál značne prispievame k zvýšeniu príjmu vlákniny, čo zas pomáha udržiavať zdravý tráviaci systém.

Tieto SUPERPOTRAVINY jedzte, ak
Zdroj: Getty Images

OVSENÉ VLOČKY

Existuje množstvo variantov, ako si ovsené vločky pripraviť napríklad na raňajky. Ide o veľmi výživnú potravinu s nízkym glykemickým indexom, vysokým obsahom bielkovín, vitamínom B a vlákniny. Ovsené vločky naviac pomáhajú udržiavať hladinu energie na uzde a udržujú črevá zdravé.

Ovsené vločky sú zdravým
Zdroj: thinkstock.com

ŠOŠOVICA

Často počúvame, že sacharidy sú pre naše telo zlé, ale keď si vyberieme sacharidy, ktoré sa trávia postupne, vyberáme správne. Pravidelná konzumácia šošovice a strukovín udržiava zdravú hladinu cholesterolu a okrem toho ide o bohatý zdroj bielkovín najmä pre vegetariánov.

Tieto SUPERPOTRAVINY jedzte, ak
Zdroj: Getty Images

SLADKÉ ZEMIAKY

Ďalšia superpotravina, ktorá je prirodzene bohatá na sacharidy. Okrem toho obsahuje veľa betakaroténu a je rastlinným zdrojom vitamínu A, čiže chráni naše bunky pred poškodením. Sladké zemiaky obsahujú aj veľa vlákniny a vitamínu C, naviac majú nízky glykemický index, takže sú skvelé na večeru.

Tieto SUPERPOTRAVINY jedzte, ak
Zdroj: Getty Images

KEL

Kel je jednou z najvýživnejších potravín, aké si môžeme dopriať. Je bohatým zdrojom kyseliny listovej, vitamínu K, betakaroténu, vitamínu C a antioxidantov. Najlepšie je, keď sa konzumuje uvarený, s trochou olivového oleja, aby sa rozpustili všetky potrebné vitamíny pre naše telo.

Tieto SUPERPOTRAVINY jedzte, ak
Zdroj: Getty Images

BROKOLICA

Zelenina známa svojimi protirakovinovými účinkami sa odporúča konzumovať ako v studených jedlách, tak aj v teplých. Brokolica má taktiež mimoriadne nízky obsah kalórií a relatívne vysoké percento vlákniny, preto pomáha udržať pocit sýtosti na dlhší čas. 

Tieto SUPERPOTRAVINY jedzte, ak
Zdroj: Getty Images

AVOKÁDO

Dobrý tuk v avokáde udržiava percento tuku v krvi pod kontrolou a zabezpečuje zdravie kardiovaskulárneho systému. Pridaním avokáda do zeleninových šalátov sa zas zvyšuje vstrebávanie živín v našom tele, zatiaľ čo dobré tuky spomalia trávenie a zabezpečujú tak pocit sýtosti dlhšie. 

Avokádo v sebe skrýva
Zdroj: thinkstock.com

ČUČORIEDKY

Tieto bobule sú známe relatívne nízkym obsahom cukru a vysokým obsahom vitamínu C. Dôležitou zložkou v čučoriedkach je práve obsah polyfelonov, ktorý sa spája so zníženým množstvom tukových buniek v ľudskom tele.

Čučoriedky sú nie len
Zdroj: thinkstock.com

KURA

Jeden z najchudších zdrojov živočíšnych bielkovín, obzvlášť v prípade kuracích pŕs, kde je tuku iba skutočné minimum. Napriek tomu sú kuracie prsia bohaté na bielkoviny a pomáhajú tak jednoduchšie vybudovať svalovú hmotu.

Neumývajte kura pre jeho
Zdroj: thinkstock.com

MASTNÉ RYBY

Či už ste fanúšikom sardiniek, lososa alebo čerstvého tuniaka, denná dávka rýb bohatých na omega-3 mastné kyseliny je spájaná s nižším rizikom vzniku srdcových chorôb a bráni zápalom buniek, ktoré sú schopné účinnejšie spracovávať prijaté tuky a cukry.

Losos už dávno nie
Zdroj: thinkstockphotos.com

VAJCIA

Vajcia sú výborných zdrojom energie a okrem toho obsahujú viac ako dvadsať základných vitamínov a minerálov, ako napríklad vitamín A, cholín, omega-3, železo, antioxidanty, čím udržiavajú bunky zdravé. Raňajky z vajíčok sa postarajú o stabilnú hladinu inzulínu, ktorý reguluje metabolizmus tukov v tele. 

Tieto SUPERPOTRAVINY jedzte, ak
Zdroj: Getty Images


Galéria

Nástroje k článku


AUTOR: © Zoznam/pk

Nahlásiť chybu

Tagy

Najčítanejšie články