Parádna dovolenka v Ríme sa zmenila pre ženu (26) na nočnú moru: Aj toto sa stáva na letisku! | Topky.sk

Utorok, 18. jún 2019. Meniny má Vratislav, zajtra Alfréd.

Parádna dovolenka v Ríme sa zmenila pre ženu (26) na nočnú moru: Aj toto sa stáva na letisku!

Ilustračné foto
Ilustračné foto
Zdroj: gettyimages.com
04.11.2018 12:42

LONDÝN - Dvadsaťšesťročná Amy Ashendenová zažila nepríjemnú situáciu. Letecká spoločnosť Ryanair jej odkázala, že prepravu z Ríma naspať do Londýna si má zabezpečiť sama. Nepríjemný zážitok postihol stovky osôb, vrátane rodín s deťmi.


FOTO, ktorá mala navždy zostať utajená! Posádka Ryanairu spiaca ako bezdomovci

„V rovnakej situácii sa ocitlo 180 ľudí, bolo tam asi päť rodín s malými deťmi, vrátane batoliat,“ hovorí podľa portálu metro.co.uk Amy po tom, ako spoločnosť zrušila pondelňajší let na londýnsky Stansted. Žena na dokaz neadekvátneho jednania pracovníkov spoločnosti nahrala telefonický rozhovor s jedným z nich.

Keď sa Amy spýtala na vrátenie peňazí, na ktoré má ako zákazníčka po zrušení letu nárok, pracovník Ryanair jej odpovedal: „Ide o nízkorozpočtovú spoločnosť. Odškodné by malo byť v cene letenky. Ak si nenájdete náhradu v spoločnostiach, ktoré som vám uviedol, ale poletíte napríklad Lufthansou, odškodné by nebolo ekvivalentné cene letenky.“

Letisko
Zdroj: thinkstock.com

Ďalej povedal, že ak Amy nedokáže zohnať náhradný let v nízkorozpočtovej spoločnosti, musí porozmýšľať nad autobusovou alebo vlakovou alternatívou. Na záver dodal, že mu mala zavolať v deň udalosti aj napriek tomu, že jej let bol zrušený v predošlý deň o 23.00 h v noci.

„V Ríme sme čakali hodiny, bez nijakých oznamov alebo záujmu pracovníkov. Bolo 23. hodín, keď sa objavil zamestnanec Ryanair a kričal po nás, že netuší, čo sa bude diať,“ opisuje novinárka Amy. Odkázal ich na hotel, pritom nespomenul, kde presne sa hotel nachádza.

„Museli by sme sa ubytovať a platiť ďalšie náklady na cestu z letiska a potom znova na letisko,“ konštatuje zvláštne riešenie situácie Amy. Letecká spoločnosť napokon žene a jej partnerke poskytli hotelovú izbu, no náhradné letenky si museli hradiť samy.

Podmienkou bolo, že nemôžu letieť drahšou spoločnosťou, než Ryanair. Inak im Ryanair nič nepreplatí a neuhradí žiadnu kompenzáciu. Stovky ľudí sa ocitli v rovnakej situácii ako Amy s partnerkou, a tak bolo nemožné nájsť letenky v povolenej cenovej relácii.

„Zažívali sme krásnu dovolenku, ktorá sa v priebehu chvíle zmenila na peklo, na absolútnu nočnú moru. Som v strese a netuším, ako sa všetky tie rodiny s deťmi dopravia spať domov,“ zdôverila sa vtedy nešťastná Ashendenová.

Cestujúci čakajú na letisku
Zdroj: SITA/AP Photo/Francisco Seco

Ďalej tvrdí, že okrem fľaše vody spoločnosť cestujúcim neponúkla žiadnu náhradu škody. „Cestujúci dostávali aj sendvič so šunkou, ale ja s priateľkou sme vegetariánky, takže sme to nemohli jesť,“ dodáva žena. Za letenky kúpené v júni spoločne zaplatili 57,86 libier (cca 62 eur).

Nové letenky naspať do Británie ich vyšli na 457 libier (cca 520 eur), pričom museli minimálne trikrát prestupovať. „Let z rímskeho Ciampino na londýnsky Stansted najprv meškal, neskôr bol úplne zrušený kvôli zlým poveternostným podmienkam,“ uviedol hovorca spoločnosti Ryanair.

„Tento zákazník od nás dostal SMS a e-mail, kde boli rady, ako získať kompenzáciu, dostal možnosť náhradného letu zadarmo, tiež bol zabezpečený hotel. Ryanair sa napriek tomu ospravedlňuje za nepríjemné komplikácie,“ dodáva hovorca spoločnosti.


Galéria

Ilustračné foto Letisko Cestujúci čakajú na letisku

Nástroje k článku


AUTOR: © Zoznam/pk

Nahlásiť chybu

Tagy

Najčítanejšie články