Podľa Zimenovej je na Slovensku potrebné skvalitniť vzdelávanie učiteľov v praxi | Topky.sk

°C

Nedeľa, 17. november 2019. Meniny má Klaudia, zajtra Eugen.

Podľa Zimenovej je na Slovensku potrebné skvalitniť vzdelávanie učiteľov v praxi

Členka poslaneckého klubu strany Sloboda a Solidarita Zuzana Zimenová.
Členka poslaneckého klubu strany Sloboda a Solidarita Zuzana Zimenová.
Zdroj: SITA/Marko Erd
23.04.2019 10:45

BRATISLAVA - Potrebujeme skvalitniť vzdelávanie učiteľov v praxi. To vedie cez skvalitnenie vzdelávacích programov učiteľov.


„Zákon o pedagogických a odborných zamestnancoch sa nejakým spôsobom snažil vyriešiť dlhodobý problém s naháňaním sa učiteľov za kreditmi, vo výsledku však situáciu nezlepší, pretože netlačí na skvalitnenie vzdelávacích programov. Učitelia sa dlhodobo sťažujú, že nemajú v ponuke také programy, ktoré by im pomohli lepšie učiť, preto mnohí zbierali kredity napríklad za kurz snowboardingu či viazanie kytíc z ovocia. Zvýšenie kvality programov však nový zákon nerieši," uviedla v rozhovore členka poslaneckého klubu strany Sloboda a Solidarita Zuzana Zimenová.

Podľa opozičnej poslankyne je v zákone množstvo problémov, na ktoré upozorňovali ministerku školstva Martinu Lubyovú aj učitelia. Petičný výbor Petície za stiahnutie návrhu nového zákona o pedagogických a odborných zamestnancoch 12. marca odovzdal na Úrad vlády SR oficiálnu žiadosť o prijatie, prešetrenie a vybavenie petície.

„Je to horúcou ihlou ušitý zákon, len aby si ministerka školstva Martina Lubyová ´odškrtla´, že toto som sľúbila, tak to aj splním. Súhlasím s pripomienkami, ktoré mali učitelia. Veď niekoľko tisíc podpisov v petícií za stiahnutie zákona zozbierali veľmi rýchlo. Nepáči sa mi, že vláda na to nereagovala, a že ministerka ignorovala hlas odbornej verejnosti a návrh zákona presadila nasilu, cez koaličnú väčšinu," dodala Zimenová.

Zimenová si myslí, že ministerstvo školstva by malo viac sledovať, čo učitelia potrebujú, a reagovať na ich požiadavky. „Učitelia sa sťažujú, že nemajú napríklad dostatok vedomostí ani zručností pracovať s deťmi so špeciálnymi potrebami. Na vysokej škole ich na to nepripravili, v praxi sa s nimi stretli minimálne a potom nevedia, ako k nim majú pristupovať. Títo učitelia hľadajú vzdelávacie programy, ktoré by im pomohli a sťažujú sa, že v náročnej práci nedostávajú potrebnú pomoc. Ak máme ale na Slovensku ambíciu meniť školy tak, aby sa zlepšili vzdelávacie výsledky žiakov, ministerstvo školstva by malo masívne zafinancovať ponuku vzdelávacích programov práve na tieto témy a malo by motivovať učiteľov, aby každý z nich vzdelávanie v tejto oblasti absolvoval," uzavrela.


Nástroje k článku


ZDROJ: SITA

Nahlásiť chybu

Tagy

Najčítanejšie články