BRATISLAVA - Cestovná kancelária HappyTravel.sk krachla a množstvo Slovákov sa ocitlo problémoch. Nezávidiahodnú situáciu má vyriešiť poisťovňa Generali, kde mala cestovná kancelária uzatvorené poistenie pre prípad insolventnosti. Podľa jej slov sa v zahraničí nachádza viac ako tisíc Slovákov.
Cestovná kancelária HappyTravel.sk po 17 rokoch pôsobenia na trhu oznámila v utorok (1. 7.) krach. Mnoho slovenských turistov uviazlo v zahraničí, najmä v Turecku a Egypte. Konateľ HappyTravel.sk Roman Berkes sa tiež okamžite vzdal funkcie prezidenta asociácie cestovných agentúr.
Pri vyhlásení insolventnosti cestovka oznámila, že má uzatvorené poistenie pre prípad svojho úpadku v poisťovni Generali s platnosťou do 30. novembra 2025. Klienti cestovnej kancelárie, ktorí majú zakúpené zájazdy, môžu kontaktovať asistenčnú službu poisťovne, ktorá im poskytne informácie o spôsobe riešenia poistnej udalosti. Cestovka zverejnila zároveň kontaktné údaje, prostredníctvom ktorých získajú poškodení klienti ďalšie informácie.
Poisťovňa reaguje
Poisťovňa Generali intenzívne rieši situáciu s vyhlásením úpadku cestovnej kancelárie HappyTravel.sk, informovala v tlačovej správe. "Našou prioritou je poskytnúť maximálnu podporu a pomoc všetkým klientom cestovnej kancelárie, ktorí sú touto mimoriadnou situáciou dotknutí. Aktuálne sme v spolupráci s cestovnou kanceláriou dohodli riešenie situácie tých klientov, ktorí sa už nachádzajú v zahraničí. Podľa dostupných informácií je ich viac ako 1 000," uviedla poisťovňa s tým, že všetci títo klienti budú môcť svoje pobyty dokončiť v stanovej dĺžke aj kvalite a návrat im bude zabezpečený v naplánovaných termínoch. Všetky potrebné informácie im poskytnú delegáti cestovnej kancelárie.
Podľa Generali klienti, ktorí za zájazd už zaplatili a nebudú ho môcť absolvovať, budú môcť nahlásiť škodu prostredníctvom formulára, ktorý bude v najbližších hodinách zverejnený na stránke europska.sk a na stránke generali.sk. Poisťovňa deklaruje, že na oboch stránkach bude zároveň zverejnený podrobný postup, ako majú klienti celú situáciu riešiť. Lehota na nahlasovanie škôd je podľa zákona šesť mesiacov, následne začnú s vyplácaním poistných plnení.
"Poisťovňa Generali ubezpečuje klientov, že pri riešení poistných udalostí bude postupovať v zmysle zákona o zájazdoch, ktorý upravuje ochranu klientov cestovných kancelárií v prípade ich úpadku," konštatuje na záver.