°C

Streda, 30. september 2020. Meniny má Jarolím, zajtra Arnold.

KORONAVÍRUS Aj vy ste skončili v izolácii? Sedem TRIKOV, ako sa doma dopracujete k tehličkám

Ilustračné foto
Ilustračné foto
Zdroj: Getty Images
10.04.2020 21:15

BISHOP'S STORTFORD - Osobný tréner Scott Harrison z Anglicka je zakladateľom fitness revolučného programu "The Six Pack Revolution". Tvrdí, že najväčšou chybou pri chudnutí je jesť menej. Ľuďom radí, aby cvičili doma a dodržiavali stravovacie programy. Netreba podceňovať ani pitný režim.


Gauč a počítač pred sebou: Máte home office? Tieto super cviky vás zbavia bolesti chrbta

Osobný tréner Scott Harrison sa podelil so svojimi tipmi, ako sa stravovať, aby ste mali tehličky na bruchu. Jeho program, ktorý sa dá voľne preložiť ako Revolúcia tehličiek na bruchu, zmenil život mnohých ľuďom. Sám Harrison mal pred štyrmi rokmi nadváhu, s ktorou sa však rozhodol raz a navždy skoncovať. 

KORONAVÍRUS Aj vy ste
Zdroj: Facebook/Scott Harrison

Preštudoval si odborné materiály o výžive a svoju cestu za krajším telom začal dokumentovať na Facebooku. Pripojili sa k nemu desiatky ľudí. Následne sa zúčastnil rôznych kurzov a získal kvalifikáciu trénera.

KORONAVÍRUS Aj vy ste
Zdroj: Facebook/Scott Harrison

KORONAVÍRUS Aj vy ste
Zdroj: Facebook/Scott Harrison

Jeho fitness program je v súčasnosti k dispozícii v 44 krajinách sveta a riadia sa ním celebrity ako britský spevák Peter Andre či modelka Caprice. Tu sú jeho tipy, vďaka ktorým nielen zhodíte kilá, ale tiež vypracujete a spevníte si celé telo:

Urobte si čas na domáce cvičenie

Doma môžete cvičiť kedykoľvek, nemusíte kvôli tomu nikam chodiť. "Fitness programy či online výživové programy sú skvelé v tom, že pomáhajú nielen budovať imunitný systém, ale aj napredovať v cvičebnom pláne," vysvetlil Harrison. Najlepšie je podľa neho nájsť si program s cvikmi, ktoré môžete cvičiť predovšetkým v pohodlí domova. Cvičenia, ktoré ponúka vo svojej knihe, sú síce krátke, ale zato veľmi intenzívne e efektívne. 

KORONAVÍRUS Aj vy ste
Zdroj: Facebook/Scott Harrison

Dôležitá je aj príprava jedál

V dôsledku pandémie mnohí pracujú z domu. Scott preto radí, aby ste čas, ktorý inak strávite cestovaním do práce alebo z práce, venovali vareniu. Máte tak oveľa viac času na prípravu jedál a experimentovanie s novými receptami. Varte vo väčších množstvách, aby vám jedlo vydržalo na viac dní. Môžete ho dať prípadne aj zamraziť. 

KORONAVÍRUS Aj vy ste
Zdroj: Getty Images

Jedzte šesťkrát do dňa

Harrison tvrdí, že najväčším mýtom v chudnutí je presvedčenie, že treba jesť menej. "Pri tehličkovej revolúcii pre veľa ľudí platí, že jedia oveľa viac než predtým." Mali by ste jesť šesťkrát denne, tri veľké a tri menšie jedlá. To posledné, ideálne ľahké jedlo, zjedzte hodinu pred spaním. Nemyslite si, že ak vynecháte nejaké jedlo, budete štíhlejší. 

Merajte množstvo jedla pomocou rúk

Podľa osobného trénera nie je potrebné, aby ste si na váženie jedla kupovali špeciálne váhy. Stačí, ak použijete svoje ruky. Funguje to pre bielkoviny, uhľohydráty a zdravé tuky. Konzumujte množstvo bielkovín veľkosti a hrúbky vašej dlane, doprajte si veľkú hrsť uhľohydrátov a palec zdravých tukov. 

KORONAVÍRUS Aj vy ste
Zdroj: Getty Images

Vyhoďte váhu

"Moja najväčšia rada v chudnutí je prestať sa sústrediť na váhu. Vyhoďte ju a súďte svoj úspech podľa toho, ako sa cítite," povedal Brit. Lepšie je získať svaly a stratiť tuk, aj keď to častokrát znamená príbytok na hmotnosti. Radšej sa merajte metrom, napríklad v páse či na stehnách, toto je dôležitejší ukazovateľ než ručička na váhe. 

Za deň vypite tri litre vody

Nezáleží na tom, kde sa nachádzate a akým aktivitám sa venujete, uistite sa, že denne vypijete tri litre vody. Najmä ak ste neustále v pohybe. Je to naviac skvelý spôsob, ako z tela spláchnuť toxíny. 

KORONAVÍRUS Aj vy ste
Zdroj: thinkstock.com

Doprajte si kvalitný spánok a oddych

Dôležitú úlohu v celom procese chudnutia zohráva spánok a oddych. "Posaďte sa na pohodlný vankúš na podlahe, oprite sa chrbtom o pohovku alebo posteľ a zatvorte oči. Dýchajte zhlboka, pred výdychom vzduch v pľúcach podržte," radí Harrison. Pri tejto meditácii sa sústreďte výhradne na dýchanie alebo si predstavujte niečo, čo vás teší. Spočiatku vás môže bolieť chrbát, neskôr si na to ale zvyknete. Po týždni praxe meditujte o sedem minút dlhšie a nasledujúci týždeň o desať minút. Nielenže si oddýchnete, ale zároveň posilníte chrbát, ktorý pri mnohých cvikoch zohráva dôležitú silovú úlohu, a ktorý si v týchto dňoch počas práce z domu tak veľmi namáhate. 


Galéria

Ilustračné foto

Nástroje k článku


AUTOR: © Zoznam/pk

Nahlásiť chybu

Tagy

Najčítanejšie články