°C

Sobota, 24. október 2020. Meniny má Kvetoslava, zajtra Aurel.

Pracujete v čase koronavírusu z domu? Tento 30-minútový TRÉNING vás dostane späť do formy

Ilustračné foto
Ilustračné foto
Zdroj: Getty Images
25.03.2020 08:49

LONDÝN - Z domácej karantény sú najviac nešťastní aktívni ľudia, ktorí pravidelne navštevovali posilňovňu alebo športovali vonku. Ak medzi nich patríte aj vy a doma priam trpíte, vyskúšajte tieto jednoduché cviky. Môžete ich robiť pokojne aj počas sledovania televízie. Zaberie vám to iba tridsať minút, ale hneď sa určite budete cítiť lepšie.


Láska a sex v čase KORONAVÍRUSU: Týmto intímnym praktikám sa určite vyhnite!

To, že musíte byť doma, ešte neznamená, že sa musíte vzdať aj cvičenia. Efektívne a dobre sa predsa dá zacvičiť aj pre televízorom či v spálni. Nepotrebujete pri tom žiadne činky či stroje, použite vlastnú váhu. Silový a kondičný tréner Lee Chambers zostavil cvičebný program, ktorý pozostáva z jednoduchých cvikov. Pomôže vám nimi ponaťahovať si svoje telo počas obdobia, kedy vás okolnosti prinútili pracovať z domu a vy trávite väčšinu času skrčení na gauči s počítačom pred sebou. 

1. Beh na mieste

Na začiatok je potrebné sa zahriať. Behajte na mieste tak, že budete dvíhať nohy ku kolenám a ruky majte pri tom za hlavou. 

2. Drepy - 20 opakovaní

Držte ruky upažené a rozkročte sa na šírku pliec. Zatlačte boky dozadu a ohnite sa v kolenách tak, aby ste mali stehná rovnobežne s chodidlami. Choďte späť do východiskovej polohy a opakujte.

3. Kľuky - 20 opakovaní

Nezabudnite na rovný chrbát, to je pri tomto cviku základ. Krk držte v neutrálnej polohe a pozerajte sa na podložku po sebou. Skúste urobiť klik tak, že tvárou budete čo najviac pri podlahe. Následne sa vráťte hore. Ak nezvládnete klasický kľuk, skúste ženskú verziu, pri ktorej ste nohami na kolenách. 

4. Kľuky s výskokom - 20 opakovaní

Postavte sa pred podložku, skočte a ľahnite si na podložku. Následne urobte kľuk a napokon vyskočte opäť hore. Ďalším skokom sa zase zohnite dole a urobte ďalší kľuk. 

5. Plank - 60 sekúnd

Dajte sa do pozície ako kľuky. Ruky ale nevystierajte, podoprite sa na lakťoch. Snažte sa tisnúť lakte ku kolenám a v tejto polohe vydržte jednu minútu. Po tomto cviku si minútu odpočiňte.

6. Cvik na triceps - 20 opakovaní

Zoberte si stoličku, otočte sa ku nej chrbtom, pričom rukami sa podopriete o sediacu časť stoličky. Postarajte sa o to, aby vaše ruky na stoličke vytvorili 90-stupňový uhol. Následne bokmi klesajte dolu a zase stúpajte.

7. Bicyklovanie nohami - 20 opakovaní na každú stranu

Ľahnite si na chrbát, nohy podvihnite a zároveň sa podvihnite na lopatky. Ruky si založte za hlavu a nohami začnite bicyklovať vo vzduchu. Nakloňte sa najprv na pravú, potom na ľavú stranu, pričom neprestávajte bicyklovať. Posilníte tak bočné brušné svaly.

8. Výskoky - 20 opakovaní

Nebojte sa vyskočiť poriadne vysoko. Pokiaľ vám robí problémy vyskočiť oboma nohami naraz tak, aby ste ich pokrčili v kolenách, vyskočte najprv na pravej a potom na ľavej nohe. Predovšetkým sa snažte dosiahnuť kolenami ku hrudi. Bude lepšie to robiť na koberci, aby ste nevystrašili susedov bývajúcich pod vami. 

9. Výpady - 20 opakovaní na každú stranu

Nohy majte rozkročené zhruba na šírku ramien a vykročte pravou dopredu, pričom ľavá píšťala musí byť nasmerovaná vodorovne k podlahe. Následne nohu vráťte späť do východiskovej polohy a vykročte druhou nohou.

Vyskúšate tento tréning doma?

53 % nie
áno 47 %

Hlasovalo: 117



Nástroje k článku


AUTOR: © Zoznam/pk
VIDEO: Youtube/Športujeme, Prisma Health-Upstate, Vegan Muscle and Fitness

Nahlásiť chybu

Tagy

Najčítanejšie články