LONDÝN - Má ju rado aj mnoho Slovákov. Obľúbená sladkosť, ktorou niektorí z nás obdarúvajú svojich blízkych, keď majú sviatok, zmenila svoj tvar. Za týmto opatrením stoja peniaze, resp. snaha o ich ušetrenie.
Asi väčšina z vás pozná tyčinku Toblerone, ktorú vyrába spoločnosť Mondelez. Je známa svojím trojuholníkovým tvarom, ktorý ostal po celé desaťročia rovnaký.
To je však už minulosťou. Čokoláda je akokeby redšia, pretože rozostupy medzi jednotlivými trojuholníkmi spravili väčšími. Treba za tým, ako inak, hľadať snahu o úsporu nákladov.
"Tak, ako iné spoločnosti, aj my sa potýkame so zvyšovaním cien za jednotlivé ingrediencie. Keďže chceme, aby Toblerone zostalo na trhu aj naďalej, a to vo svojom známom trojuholníkovom tvare, museli sme pristúpiť k zníženiu jeho hmotnosti," vysvetlila hovorkyňa firmy s tým, že toto opatrenie nemá nič spoločné s brexitom a následným znížením kurzu libry. Má sa údajne týkať len tyčiniek predávaných v Británii.
Hmotnosť 400-gramových tyčiniek sa zníži na 360 g a 170-gramové budú po novom vážiť 150 g. Cena aj balenie ostane rovnaké, aby na prvý pohľad nebola zmena zjavná.
Ľudí táto zmena pobúrila a na facebookovú stránku spoločnosti bombardujú kritickými slovami. Viacerí sa zhodujú na tom, že ikonický tvar mali ponechať rovnaký, len ho stačilo trochu zmenšiť. "Celé zle. Vyzerá to ako bicyklový stojan," okomentoval zmenu tvaru James. "Je to absolútna hanba. Týmto ťahom chcete oklamať ľudí, aby si mysleli, že si kupujú rovnakú kvantitu ako predtým. Balenie rovnaké, ale v ňom menej čokolády," pridáva sa Nick.