BRATISLAVA - Výdajné miesta sú na každom kroku, ich počet rastie raketovou rýchlosťou a zjednodušujú dodanie zásielok. Na Slovensku sa pracovníci Packety presvedčili, že ľudia sú schopní poslať naozaj čokoľvek. Niektoré prípady sú rozhodne kuriózne.
Na Slovensku máme viac ako 2 400 Z-BOXov, väčšinou však okolo nich prechádzame bez povšimnutia. V jednom prípade to však nešlo. Silný zápach, ktorý sa šíril z výdajného miesta, sa nedalo prehliadnuť. "Pošlite technika, Z-BOX silne zapácha," znelo hlásenie. Keď technik prišiel na miesto, neveril vlastným očiam. V schránke objavil vákuovo balené ryby, z ktorých sa šíril smrad do širokého okolia.
Týmto prípadom sa však príbehy zamestnancov Packety nekončia. Pri inom Z-BOXe ich totiž čakalo ďalšie prekvapenie. Niekto poslal cez výdajné boxy mliečne výrobky. "Aj keď boli jogurty bez laktózy, posielať ich v 33 stupňoch cez Z-BOX nie je dobrý nápad. Napriek tomu sa našiel odvážlivec, ktorý sa rozhodol ich cez našu mobilnú appku odoslať a jogurty značky Hollandia naskladal rovno do dvoch schránok," opisuje Packeta.
Pracovníci zásielkovej spoločnosti sa však okrem toho v minulosti stretli aj s inými nevšednými zásielkami. "V zásielkach už našli rybičky, včely, mláďa hada, cvrčky aj dážďovky," opisuje Packeta, ktorá zverejnila aj zábery z týchto neuveriteľných zásielok.
Síce ide na prvý pohľad o úsmevné prípady, Packeta upozorňuje na ich nehumánnosť. "Upozorňujeme na to, pretože je to nehumánne a tiež v rozpore s našimi Všeobecnými obchodnými podmienkami. Z prepravy sú vylúčené živé zvieratá a tiež tovar podliehajúci rýchlej skaze, vrátane čerstvých rastlín a potravín," zdôrazňuje.
Zásielková spoločnosť dodáva, že podozrivé zásielky na depách preverujú kolegovia z oddelenia kontroly logistických procesov. "Napríklad v prípade rybičiek často tieto zásielky riešia z dôvodu vytečenia obsahu igelitového vrecka, čo hocikedy poškodí aj zásielky ostatných odosielateľov," uvádza. Packeta zdôrazňuje, že akonáhle je situácia vyriešená, zviera je zaistené a odovzdané príslušným orgánom alebo odborníkom, zásielka už nie je spôsobilá na bežné doručenie ani na bežné vrátenie. "Neposielame ju teda späť bežnou prepravou, ale kontaktujeme odosielateľa a vyzveme ho, aby si zásielku osobne prevzal na depe, kde sa nachádza," približuje a vyzýva ľudí, aby si dobre premysleli, čo do Z-BOXu vložia.