Piatok19. apríl 2024, meniny má Jela, zajtra Marcel

Kristína si s kolegyňou kúpila zájazd cez zľavový portál: Takto sme prišli o 318 eur

Ilustračné foto Zobraziť galériu (2)
Ilustračné foto (Zdroj: thinkstock)

BRATISLAVA - Po tom, ako sme na Topkách uverejnili článok o podozrivých zákulisných praktikách skrachovanej cestovnej kancelárie, ozvali sa nám viacerí jej nespokojní klienti, ktorí prišli o peniaze. Prípad čitateľky Kristíny vyznieva ako totálny výsmech.

„Ešte 6. augusta 2015 sme si cez zľavový portál kúpili zájazd do Toskánska, ktorý ponúkala cestovná kancelária TOYO-travel.  Zájazd sa mal uskutočniť v termíne od 20. 8. do 25. 8. 2015,“ napísala nám Kristína, ktorá si zájazd spolu s kolegyňou objednala presne podľa pokynov, ktoré im cestovná kancelária zaslala. 

Najväčší podvod v histórii cestoviek uzavreli: Majiteľ pôjde za mreže, oklamal tisíce ľudí                

„Dva dni pred plánovaným odchodom nám od pani Zelenajovej z cestovnej kancelárie prišiel mail o zrušení zájazdu z dôvodu malého počtu prihlásených klientov a s ponukou rôznych alternatív náhradných zájazdov. Dohodli sme sa teda na novom termíne 1. 10 – 5.10. 2015 a pani Zelenajová nás ubezpečila, že tento termín sa samozrejme zrealizuje,“ spresňuje Kristína.

Do poslednej chvíle zatĺkali

Nasledoval scenár, ktorý neveštil nič dobré. Na e-mail začala Kristína neustále dostávať nové úžasné ponuky ďalších a ďalších zájazdov. Avšak, ani sedem dní pred novým termínom neprišli žiadne bližšie pokyny ku konanému zájazdu, ktoré cestovná kancelária sľubovala poslať. „Opäť som teda písala pani Zelenajovej, či je tentoraz všetko v poriadku a kedy nám zašle pokyny. Na e-mail mi v podstate už neodpovedala, ale 25. 9. 2015 nám pokyny k odchodu poslala. Keďže mala moja kolegyňa ešte nejaké otázky, 30. 9. 2015 telefonovala s pani Zelenajovou, ktorá sa stále tvárila, že je všetko v poriadku a na zájazd sa pôjde. V deň odchodu, 1.októbra, nám len dopoludnia prišiel e-mail s oznamom o zrušení všetkých zájazdov, ktorý ste v článku aj vy zverejnili,“ doplnila Kristína.

Zľavový portál sa im už neozval

V obchodných podmienkach cestovnej kancelárie bolo na jej internetovej stránke uvedené, že cestovka má uzavreté poistenie pre prípad insolventnosti v poisťovni Generali, ktoré však už od 15. 6. 2015 nebolo platné. Ako uviedla Kristína, cestovateľky boli stále v ilúzii, že sa im peniaze vrátia. Kontaktovali teda aj zľavový portál, ktorý im deň po krachu cestovky zaslal nasledovnú reakciu: „Bohužiaľ, včera sa táto informácia dostala aj k nám. Momentálne rieši celú záležitosť vedenie nášho portálu a čakáme na vyjadrenie s postupom riešenia, ktoré následne poskytneme našim zákazníkom. Zatiaľ máme informáciu, že CK TOYO Travel bola poistená, ale presný postup, ako sa bude vrátenie financií riešiť, zatiaľ nemáme. Poprosíme Vás o trpezlivosť a hneď, ako budeme mať potrebné informácie, budeme Vás kontaktovať. Veríme, že sa nám to podarí doriešiť v najbližších dňoch.“

Poistenie cestovej kancelárie si následne preverila aj Kristína s kolegyňou, ale dozvedeli sa, že už nie je platné. „Odvtedy sa nám, samozrejme, už ani zľavový portál neozval. Takto sme prišli o 318 eur,“ sklamane dodala.

Zájazdu do malebného Toskánska sa Kristína tak skoro nedočká
Zobraziť galériu (2)
Zájazdu do malebného Toskánska sa Kristína tak skoro nedočká  (Zdroj: thinkstock)

 

 

Viac o téme: PoistenieCestovná kanceláriaZájazdZľavový portál
Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu