Sobota, 1. október 2022. Meniny má Arnold, zajtra Levoslav.

Karola III. čaká zaujímavá úloha: Rozhodovať bude o osude známej značky kečupu!

Galéria fotiek (1)
Zdroj: Zoznam s.r.o.

LONDÝN – Osud mnohých známych značiek je teraz v rukách kráľa Karola III. Doteraz totiž bez obáv a problémov využívali kráľovskú prestíž a vyobrazený kráľovský erb. Po smrti Alžbety II. sa im však situácia značne komplikuje. Žezlo totiž prevzal jej syn a práve jeho teraz musia požiadať o súhlas. Čaká ich pritom náročná úloha - musia dokázať, že kráľovská rodina používa ich výrobky. V opačnom príde čakajú ich obaly veľké zmeny.


Známe značky stratili v týchto dňoch právo používať kráľovský erb. Na erbe je vľavo anglický lev a vpravo škótsky jednorožec držiaci štít s emblémami z rôznych častí Spojeného kráľovstva. Podľa asociácie Združenia držiteľov kráľovských dekrétov sa každý rok udelí 20 až 40 takýchto oprávnení, ale rovnaký počet sa aj zruší, informuje Business Insider.

Nový panovník kráľ Karol III. má právomoc udeliť oprávnenie používať kráľovský erb na výrobkoch v prípade, že dodávajú tovar alebo služby kráľovskej rodine. Dodávanie pritom musí byť založené na pravidelnosti v trvaní najmenej piatich rokov.

Nejde však len o záruku kvality, ale výrobcovia musia tiež preukázať, že ich výrobná politika je udržateľná, čo je pre Karola III. určite viac ako dôležité.

Zabojovať o zvolenie nového krála budú musieť také známe značky ako modný gigant Burberry, čokoláda Cadbury, cereálie Kellog´s, kečup Heinz, čaje Fortnum and Mason, aperitív Dubonnet a mnohé ďalšie.

Viaceré značky dodávali kráľovskej rodine svoje produkty už viac ako 100 rokov. Spoločnosť Fortnum and Mason predávala špeciálnu kráľovskú čajovú zmes už pre kráľa Edwarda VII. Aj spoločnosť Kellog´s dodávala čerstvé cereálie priamo do rezidencie kráľovskej rodiny. Ich osud je teraz v rukách nového kráľa Karola III.

Viac o téme:


 
 

Súvisiace články

Najčítanejšie články