Štvrtok2. máj 2024, meniny má Žigmund, zajtra Galina

Astronaut po 20 rokoch prehovoril o jednej z najväčších vesmírnych záhad: Poznám pravdu

Kábel obklopený Zobraziť galériu (2)
Kábel obklopený "neznámymi" objektmi (Zdroj: YouTube)

WASHINGTON - Bývalý americký astronaut prvýkrát verejne prehovoril o jednom z najzáhadnejších prípadov UFO v histórii. Ten sa odohral pred dvadsiatimi rokmi, no doteraz sa ho nepodarilo objasniť. To je však už minulosťou.

Tom Jones, ktorý sa počas svojho pôsobenia v NASA zúčastnil štyroch misií raketoplánov do vesmíru, vyhlásil, že je dokáže raz a navždy vyriešiť záhadu, ktorá je známa ako "UFO Tether Incident". Odohral sa 25. februára 1996, počas misie raketoplánu Columbia, ktorej úlohou bolo vyniesť na orbit Tethered Satellite System Reflight (Uviazaný družicový systém) a vypustiť do priestoru vodiaci kábel. Ten sa ale odtrhol a raketoplán sa od neho vzdialil. Jednému z astronautov sa podarilo nafilmovať, ako kus kábla dlhý necelých dvadsať kilometrov obkolesuje niekoľko desiatok neidentifikovateľných polopriesvitných objektov pohybujúcich sa rôznymi rýchlosťami.

Astronaut po 20 rokoch
 (Zdroj: YouTube)

Podľa NASA išlo o kusy vesmírneho smetia, ktoré sa pohybovali v blízkosti vesmírnej lode. Jones má v otázke prípadnej existencie mimozemšťanov jasno. Odpoveď je vraj veľmi jednoduchá. "Astronauti nemajú žiadny dôkaz o existencii mimozemšťanov. Neidentifikovateľné lietajúce objekty, ktoré kozmonauti nakrútili počas svojich misií, boli v skutočnosti ľadové kryštály, vesmírny odpad rotujúci na orbite, blesky alebo meteory preletujúce atmosférou. Všetky naše pokusy o objavenie mimozemského života a iných civilizácií vo vesmíre, doteraz zlyhali," povedal v rozhovore pre magazín Smithsonian Air & Space a uzemnil tak nádeje všetkých ufológov, ktorí dúfali v presný opak.

Prielom v záhade mimozemšťanov v Roswelli? Vyšetrovatelia hovoria o bizarnom púštnom objave

Podobne sa vyjadril aj na adresu spomínaného "incidentu". "Zúčastnil som sa misie Columbia - STS-80 a dokonca som o tom napísal blog s názvom "Navštívili Columbiu ufá?". Keď sme sa totiž vrátili na Zem, v NASA nám povedali, že ich kontaktovalo veľa ľudí s tým, že si pozreli záznam z paluby vesmírnej lode a mysleli si, že videli mimozemské lode. Pozrel som sa teda na video a hneď som vedel, čo to bolo. Kryštály ľadu vznášajúce sa v okolí raketoplánu počas prvých dní misie," dodal.

Viac o téme: VesmírUfoAstronautMimozemšťania