PRAHA - Zákazníkov cez víkend poriadne prekvapil oficiálny e-shop značky Reebok. Na svojom českom webe totiž ponúkal značkové oblečenie a obuv za extrémne nízke ceny. Tenisky sa dali kúpiť už za 80 českých korún – teda približne 3 eurá. Tričká dokonca len za 30 korún, teda niečo vyše jedného eura. Zdá sa, že išlo o technickú chybu pri prepočte meny.
V sekcii „výpredaj“ sa na českom webe Reeboku objavili produkty, pri ktorých bola zjavne zle zadaná cena – suma v českých korunách bola totožná s tou v eurách. Napríklad pánska mikina, ktorá bežne stojí 90 eur, sa predávala za 90 českých korún (čo je približne 3,60 eur). Pánske tenisky, ktoré by bežne stáli aj 2 000 Kč (cca 80 eur), boli zrazu v ponuke za smiešnych 80 Kč (3,20 eur). Upozornil na to portál teelvízie CNN Prima News.
Ľudia objednávali desiatky párov
Sociálne siete okamžite zaplavili vtipné komentáre aj špekulácie. „Objednal som si 53 párov tenisiek. Buď to pošlú, alebo vrátia peniaze,“ písal jeden z používateľov siete X (bývalý Twitter). Ďalší žartovali, že ak Reebok objednávky nezruší, bude čoskoro celé Česko aj Slovensko chodiť v značkových veciach. Objavili sa aj úvahy, že z toho bude „najlepšia marketingová kampaň všetkých čias“.
Niektorí naznačili, že by situáciu mohli zneužiť aj prekupníci – nakúpia lacno, predajú drahšie. Spoločnosť Reebok sa zatiaľ oficiálne nevyjadrila, či všetky tieto objednávky plánuje doručiť, alebo ich zruší. V obchodných podmienkach sa však píše, že kúpna zmluva vzniká až odoslaním tovaru a že si predajca vyhradzuje právo zrušiť objednávku.
Musia objednávky odoslať?
Podľa odborníkov z oblasti e-commerce je pritom takáto chyba dostatočný dôvod na to, aby obchodník nemusel tovar za chybnú cenu dodať. Ako uviedol riaditeľ českej Asociácie pre elektronickú komerciu Jan Vetyška: „Pri takto zjavnej chybe nevzniká platná kúpna zmluva a obchod nemusí tovar doručiť.“
Ceny mimo výpredajovej sekcie boli uvedené správne. Práve to naznačuje, že ide o technickú chybu – systém zrejme pri zľavnených produktoch neprepočítal eurá na koruny. Tak sa stalo, že produkty, ktoré bežne stoja stovky alebo tisíce korún, sa ponúkali doslova za pár drobných.