°C

Sobota, 8. august 2020. Meniny má Oskár, zajtra Ľubomíra.

Volaní na 112 bolo menej: Infolinky o KORONAVÍRUSE vybavili 19-tisíc telefonátov

Ilustračné foto
Ilustračné foto
Zdroj: Getty Images
28.07.2020 14:26

BRATISLAVA - Počet volaní na tiesňovú linku 112 napriek pandémii nového koronavírusu počas prvého polroka 2020 oproti vlaňajšku mierne klesol. Zaznamenali vyše 500-tisíc hovorov. Infolinky Ministerstva vnútra (MV) SR zriadené na informovanie o situácii s COVID-19 doteraz vybavili približne 19.000 telefonátov a na emailovej adrese prijali viac ako 5000 mailov. MV SR o tom informovalo na sociálnej sieti.


Počas prvých šiestich mesiacov vybavili na tiesňovej linke 500.535 volaní, zatiaľ čo v roku 2019 v rovnakom období ich bolo 546.666. Na číslo 112 volali ľudia aj z dôvodu koronakrízy. "V mesiacoch február, marec a apríl bolo takýchto volaní viac ako 8000. Dôvodom bolo aj to, že na začiatku pandémie sa občania, ktorí mali záujem o štátnu karanténu, hlásili cez 112," vysvetľuje rezort vnútra, ktorý mal na starosti prevádzku karanténnych zariadení. Podotkli, že zvýšený počet volaní súvisiacich s COVID-19 vzhľadom na závažnosť ochorenia nebol považovaný za zneužitie čísla tiesňového volania 112.

Viac informácií o koronavíruse nájdete aj na Facebooku

Na infolinkách zriadených po prvých opatreniach pre zamedzenie šírenia nového koronavírusu vybavili zamestnanci denne priemerne 200 hovorov. "Doteraz zaznamenali spolu približne 19.000 telefonátov a viac ako 5000 mailov, v ktorých občanom pomáhali s problémami pri návrate na Slovensko alebo karanténnymi opatreniami," priblížilo MV SR. Ministerstvo pripomína, že infolinka 02/4859 3312 je naďalej k dispozícii, a to v pracovnej dobe. Funguje aj mailová adresa infoskr@minv.sk.

Informácie o tom, kedy
Zdroj: Facebook/Ministerstvo vnútra SR


Galéria

Ilustračné foto Informácie o tom, kedy

Nástroje k článku


ZDROJ: TASR

Nahlásiť chybu

Tagy

Najčítanejšie články