S našimi gulami pretiahneš všetko: Najotrasnejšie reklamy, z týchto FOTO srší trápno na sto honov | Topky.sk

°C

Nedeľa, 8. december 2019. Meniny má Marína, zajtra Izabela.

S našimi gulami pretiahneš všetko: Najotrasnejšie reklamy, z týchto FOTO srší trápno na sto honov

Ilustračné foto
Ilustračné foto
Zdroj: Thinkcstock.com
04.12.2018 22:00

BRATISLAVA - Odborná porota zložená z rodových a reklamných expertiek a expertov rozdala po tretí raz anticeny "Sexistický kix" za najsexistickejšie slovenské reklamy. Nominovaných bolo verejnosťou a porotou dokopy 112 reklám. V hlasovaní verejnosti dostala najvyšší počet hlasov reklama na ťažné zariadenia, porota sa zhodla na reklame na klenoty.


Rodová expertka, prekladateľka a literárna vedkyňa Jana Cviková priblížila, že reklama na šperky, ktorá zvíťazila, v sebe spája "tie najprimitívnejšie rodové stereotypy a využívanie vulgarizmov ako ozvláštňujúceho prvku s úplnou dehonestáciou vzťahu medzi ženami a mužmi". Zarazilo ju, že na bratislavskej Patrónke sa takýto bilbord "absurdne" ocitol nad pútačom materskej školy. „Prezentovať predajnosť a kúpiteľnosť vzťahu ako niečo samozrejmé a navyše vtipné považujem za priam spoločensky nebezpečné, ide o normalizáciu asymetrie vo vzťahu,“ mieni Cviková.

Tretí ročník anticeny Sexistický
Zdroj: FB/Sexistický kix


O kampani na šperky sme vás informovali nedávno: Slovákov šokovala kontroverzná kampaň na šperky: Firma obhajuje vulgarizmus najhrubšieho zrna


Tento rok hlasovalo za anticenu Sexistický kix takmer 1400 ľudí, čo je oproti minulému ročníku až o 600 viac. Najvyšší počet hlasov od širokej verejnosti dostala reklama na ťažné zariadenia s počtom 653 hlasov. Výkonná riaditeľka Rady pre reklamu Eva Tiko Rajčáková vysvetlila, že reklama účelovo využíva časť ženského tela bez súvisu s produktom. „V spojení s headlinom je vizuál dvojzmyselný, vulgárny a voči ženám ponižujúci. Samotný koncept danej reklamy ohrozuje dobré meno reklamy ako takej a uvedené spojenie vizuálu a headlinu porušuje všeobecné normy mravnosti a slušnosti,“ dodala.

Tretí ročník anticeny Sexistický
Zdroj: FB/Sexistický kix

Medzi kandidátmi na anticenu sa umiestnil aj inzerát na čistenie cesnaku v Raslaviciach od neznámej firmy. Ďaleko od získania Sexistického kixu nemala ani reklama pizzerie, ktorá "sexualizovane zobrazuje ženu bez súvislosti s produktom a stereotypne poukazuje na atribúty správnej ženy a jej miesto v kuchyni".

Tretí ročník anticeny Sexistický
Zdroj: FB/Sexistický kix

O sexistických reklamách v tomto ročníku rozhodovali odborníčky a odborníci ako Jana Cviková, spoluzakladateľka feministickej organizácie Aspekt, rodová expertka Paula Jójárt, riaditeľka Aliancie žien – Cesta späť Katarína Farkašová, sociologička a členka arbitrážnej komisie Rady pre reklamu Oľga Gyárfášová, Kristína Pešáková z českej organizácie Nesehnutí, výkonná riaditeľka Rady pre reklamu Eva Tiko Rajčáková, riaditeľka odboru rodovej rovnosti a rovnosti príležitostí na Ministerstve práce, sociálnych vecí a rodiny SR Oľga Pietruchová, zakladateľ brandingovej a marketingovej spoločnosti Pavol Minár, prezident Klubu reklamných agentúr Róbert Slovák a spoluzakladateľ reklamnej agentúry Triad Martin Woska.

Iniciatíva Sexistický kix vznikla v rámci aktivít Aliancie žien – Cesta späť. Spolu s partnerskou organizáciou Aspekt pripravili pre zadávateľov reklamných kixov balíček publikácií venovaných rôznym témam z oblasti rodovej rovnosti.


Galéria

Ilustračné foto Tretí ročník anticeny Sexistický Tretí ročník anticeny Sexistický Tretí ročník anticeny Sexistický

Nástroje k článku


AUTOR: © Zoznam/Vo ZDROJ: TASR

Nahlásiť chybu

Tagy

Najčítanejšie články