LONDÝN – Michael Hinsley zažil šok, keď po návšteve servisu objavil znepokojivý záznam z palubnej kamery. Jeden zo zamestnancov totiž s autom urobil niečo, čo by Hinsleyho nenapadlo ani v zlom sne. Po incidente požaduje, aby servis prevzal plnú zodpovednosť a prijal opatrenia proti takémuto správaniu.
Michael Hinsley z Broseley v anglickom Shropshire bol nemilo prekvapený, keď si vyzdvihol svoj Mercedes A35 z autorizovaného servisu v Shrewsbury. Počas bežnej prehliadky 4. decembra zachytila palubná kamera šokujúci moment – pracovník servisu močil na jeho auto v hodnote 30 000 libier (34 800 eur). Najskôr bol Michael spokojný so službami, no po prezretí záznamu zmenil názor. „Bol som zhrozený, keď som videl, čo spravil. Močiť na moje auto? Nemohol som tomu uveriť,“ povedal pobúrený zákazník, informuje denník Daily Mail. Michael okamžite kontaktoval servis, aby nahlásil incident. Po rozhovore s oddelením služieb im poslal záznam z kamery. Uistili ho, že situáciu prešetria, a nasledujúci deň mu zavolal zástupca servisu.
Michael, ktorý platí 41 libier (47,56 eur) mesačne za plán zahŕňajúci ročný servis vozidla, bol rozhorčený, keď zistil, že dotyčný zamestnanec nepracuje pre Mercedes, ale pre externú firmu. „Povedali mi, že identifikovali zamestnanca zodpovedného za tento incident a že už u nich nepracuje – vraj sa môžu len ospravedlniť,“ vyjadril svoje rozhorčenie Michael. Len ospravedlnenie mu nestačilo. „Tretieho januára som im zavolal späť a jasne som im povedal, že s obyčajným ospravedlnením sa neuspokojím,“ vyhlásil. „Som znechutený ich prístupom k celej situácii,“ pokračoval, pričom upozornil, že miesto, kde auto čistili, sa nachádza na ich pozemku a je za uzavretými bránami – mali by teda niesť plnú zodpovednosť za tento incident.
Auto, elegantný model triedy A, ktorý si minulý rok kúpil ako jazdené za 30 000 libier (34 800 eur), bolo jeho pýchou a srdcovou záležitosťou. Michael považuje auto za veľkú investíciu a cítil sa zranený, pretože servisu dôveroval. Po incidente sa pokúsili situáciu zmierniť šekom na 250 libier (290 eur) ako ospravedlnenie, no on to odmietol. Podľa neho nejde len o spôsobenú škodu, ale aj o princíp. Trvá na tom, že servis by mal prevziať plnú zodpovednosť za to, čo sa stalo.
Hovorca spoločnosti Mercedes-Benz reagoval: „Mercedes-Benz v Shrewsbury túto záležitosť berie veľmi vážne a úprimne sa ospravedlňuje za spôsobenú škodu zákazníkovi.“ Ďalej zdôraznil, že dotyčný pracovník bol externý dodávateľ, nie priamy zamestnanec servisu. „Hneď, ako sme sa dozvedeli o incidente, externý pracovník bol okamžite prepustený a prijali sme opatrenia, aby sa takéto správanie už neopakovalo. Našou prioritou je zachovať najvyššie štandardy profesionality a úcty, a preto prehodnocujeme naše politiky so všetkými dodávateľmi a zamestnancami, aby sme posilnili tento záväzok.“