Zákazník ukázal, ako železnice podvádzajú zákazníkov: Jeho POMSTA sa ale otočila proti nemu | Topky.sk

Sobota, 24. august 2019. Meniny má Bartolomej, zajtra Ľudovít.

Zákazník ukázal, ako železnice podvádzajú zákazníkov: Jeho POMSTA sa ale otočila proti nemu

Ilustračné foto
Ilustračné foto
Zdroj: TASR - Ján Krošlák
21.07.2019 09:16

VARŠAVA - Nespokojný zákazník poľských železníc vynaložil tisíce zlotých a hodiny svojho času, aby skúpil lístky na celý vlak, a to len preto, aby ich hneď nasledujúci deň skúsil vrátiť. To všetko urobil kvôli tomu, aby na sociálnych sieťach predviedol, ako byrokraticky sa štátne dráhy správajú k cestujúcim. A železnice sa nechali vyprovokovať, napísal poľský denník Gazeta Wyborcza.


Mariusz Chodor vysvetlil, že mu išlo o vzburu proti "nejasným predpisom a byrokracii v štátnej spoločnosti". Chcel predviesť, akú prevahu má štátny obor nad radovým cestujúcim a akú malú má jedinec šancu v konflikte s monopolom. Do ukážky investoval 6000 zlotých (asi 1410 eur) a osem hodín svojho času. Na oplátku z dvoch staničných automatov získal 350 cestovných lístkov na vlak z Varšavy do mesta Radom. Druhý deň sa lístky pokúsil železničnej spoločnosti PKP Intercity vrátiť. 

Zákazník ukázal, ako železnice
Zdroj: Youtube/Radek Miazek

Chodor ale podľa firmy podvádzal: peniaze za vrátené lístky sa podľa pravidiel vracajú na platobnú kartu použitú pri ich nákupe, Chodor to skúšal s inou kartou, a tak žiadne peniaze nedostal. Teraz hrozí súdom. Firma PKP Intercity mu tiež vyčíta, že ju "vystavil riziku značnej ujmy" a konal "proti dobrým mravom". To je ale podľa denníka nezmysel, každý si predsa smie kúpiť a vrátiť toľko cestovných lístkov, koľko chce a navyše si firma pri vrátení cestovných lístkov strháva 15 percent. 

FOTO Natlačení ako sardinky! Ľubo vo vlaku trpel niekoľko hodín, čo na to železnice?

Poľské železnice majú podľa denníka Gazeta Wyborcza na svedomí okrem byrokracie ďaleko horšie veci: bežne vraj predávajú lístky na vlak vyššej kategórie, než aký v skutočnosti pristavia, pretože si spočítali, že málokto z cestujúcich podstúpi muky reklamácie, vyžadujúcej odoslať sťažnosť poštou a potom čakať na vybavenie až tridsať dní. Alebo zvýhodnené ponuky sú dostupné len v pokladniach, ktoré z mnohých staníc dávno zmizli. Skrátka špecialitou poľských železníc vraj je radšej nič pre cestujúcich nerobiť, namiesto toho, aby ľudí podporovali v cestovaní vlakom.


Galéria

Ilustračné foto

Nástroje k článku


ZDROJ: ČTK

Nahlásiť chybu

Tagy

Najčítanejšie články