BUENOS AIRES - Problémy motorov CFM56 prinútili minulý týždeň núdzovo pristáť let spoločnosti Aerolineas Argentinas. Kvôli tomu aerolínia uzemnila osem strojov, čo vedie k otázke spoľahlivosti ich flotily.
Posledný prípad viedol k núdzovému pristátiu krátko po štarte z letiska Buenos Aires Aeroparque (AEP). Lietadlu zlyhal ľavý motor, z ktorého šľahali plamene a piloti bezpečne pristáli v Buenos Aires Ezeiza International Airport (EZE). Spoločnosť vo vyhlásení zo 16. októbra uviedla, že pozastaví prevádzku lietadiel Boeing 737-800. Rovnako potvrdila, že motory spĺňajú štandardy výrobcu, ale poruchy postihujú vždy rovnaký typ motora.
Aerolineas Argentinas uviedla, že CFM International odporučila kontroly po 17 200 letoch. Avšak, žiaden poškodený stroj túto hranicu vôbec nedosiahol. V reakcii na to dopravca požiadal výrobcu motora o technické posúdenie, ako aj o informácie prevádzkovateľov, ktorí používajú rovnaké motory. Hovorca CFM uviedol: "Bezpečnosť je našou najväčšou prioritou. Podporujeme spoločnosť Aerolineas Argentinas, ako aj NTSB vo vyšetrovaní udalosti."
Aktuálna flotila spoločnosti
Dopravca využíva svojich 48 Boeingov 737, rozdelených do štyroch variantov: 28 Boeingov 737-800, 13 kusov MAX8, 5 strojov 737-700 a dve nákladné lietadlá 737-800SF. Spoločnosť je partnerom CFM už 25 rokov. CFM poskytuje aerolinke podporu od tímu viac ako tucta miestnych a medzinárodných špecialistov. Okrem toho ponúka diagnostiku motorov, upozornenia a k dispozícii je aj nonstop zákaznícka podpora.
Začiatkom aktuálneho roka spoločnosť oznámila, že znížila počet zamestnancov približne o 13 percent vrátane 85 miest vo vrcholovom manažmente. Podľa vedenia boli tieto kroky kľúčové k zlepšeniu finančnej disciplíny a pomoci pri vyrovnávaní účtovníctva.