ŠANGHAJ - Čínsky internetový predajca Temu plánuje predávať v Európe potraviny. Väčšina z nich bude pochádzať od miestnych predajcov, informovala agentúra APA.
Podľa nemeckých novín Lebensmittelzeitung, na ktoré sa APA odvoláva, zháňa novovytvorený európsky tím Temu európskych producentov. Cieľom firmy pôvodne zameranej na lacné oblečenie je rozšíriť ponuku o položky, ako sú občerstvenie, cukrovinky, nápoje, ale aj kozmetika a záhradné produkty podľa hesla z Európy pre Európu.
103 miliónov ľudí navštevuje Temu
V Európe navštevuje stránku Temu podľa jej správy o transparentnosti mesačne 103 miliónov ľudí. Spoločnosť neprevádzkuje vlastný sklad, len sprostredkuje priame kontakty medzi ázijskými výrobcami a zákazníkmi po celom svete. Ochrancovia spotrebiteľov varujú pred nižšou kvalitou a bezpečnosťou výrobkov predávaných na tom. Európski predajcovia môžu svoje výrobky ponúkať na Temu od polovice roka 2024. Spoločnosť sa teraz dostáva pod tlak v Spojených štátoch. Washington od 2. mája zrušil možnosť posielať do USA balíčky s lacným tovarom bezcolne, čo tam čínskej firme výrazne znižuje počty zákazníkov.