BRATISLAVA - Podvodníci vyčíňajú na ďalšom "fronte". Sociálna poisťovňa upozorňuje, že zaznamenala šírenie nových podvodných e-mailov, ktoré zneužívajú meno inštitúcie. Vyzývajú klientov, aby si skontrolovali "nevyrovnanú položku" prostredníctvom zaslanej linky v e-maile.
Ako priblížila Sociálna poisťovňa, falošné e-maily v jej mene klienta informujú o "nevyrovnanej položke" a snažia sa ho naviesť, aby pre kontrolu stavu svojich záväzkov voči Sociálnej poisťovni pokračoval cez priložený link, kde si má vykonať kontrolu. Inštitúcia zdôrazňuje, že link nemá nič spoločné so Sociálnou poisťovňou.
"Sociálna poisťovňa upozorňuje občanov, ktorí dostali takýto alebo podobný e-mail, aby na odkaz v ňom neklikali a e-mail zo svojej schránky odstránili. Ide o pokus o zneužitie údajov a finančný podvod," informuje inštitúcia a zverejnila, ako vyzerá falošná správa, ktorou sa podvodníci snažia využiť nepozornosť klientov.
"V súčasnosti, keď sa podvody formou elektronickej komunikácie objavujú čoraz častejšie, prosíme klientov, aby si najprv pozorne skontrolovali odosielateľa a obsah správy, pristupovali k podobným správam zodpovedne (najmä e-mailom, sms alebo správam cez sociálne siete) a preverili si ich pravdivosť v kontakte so Sociálnou poisťovňou," vyzýva na záver SP.
Ako spoľahlivo rozpoznať falošnú správu
- Odosielateľ správy pôsobí podozrivo, ide o formu e-mailovej adresy, ktorá nemá nič spoločné s danou inštitúciou (môže mať mnoho variantov), resp. adresa odosielateľa má formu, ktorá vám nie je známa.
- Ponúka vám odkaz/linku, na ktorú žiada kliknúť, aby ste sa prihlásili na údajnú stránku Sociálnej poisťovne, banky alebo inej inštitúcie či priamo poskytli citlivé údaje zo svojej bankovej karty.
- Žiada vás o osobné údaje alebo ich doplnenie, vyžaduje heslá alebo bankové údaje.
- Urguje vybavenie záležitosti spravidla naliehavou formou a splnenie pokynov v krátkom čase a vo vašom záujme.