BRATISLAVA - Rok 2024 bol opäť plný politických súbojov, ktoré sa odohrávali nielen na uliciach, v televíznych diskusiách a na pôde parlamentu, ale aj na sociálnych sieťach. Tieto platformy sa v dnešnej dobe stali kľúčovým nástrojom politickej komunikácie, kde sa odrážali nielen nálady verejnosti, ale aj stratégia samotných politikov a politických strán.
archívne video
Kto v uplynulom roku dominoval na sociálnych sieťach? Na to sa detailne pozrela komunikačná agentúra New School Communications. Ak ide o Facebook, v jednoznačnom vedení sa na čele s najvyšším počtom interakcií umiestnil Robert Fico, ktorý zaznamenal za uplynulých 12 mesiacov na svojich príspevkoch cez 4,6 milióna interakcií. Po jeho boku sa na druhom mieste umiestnil Peter Pellegrini a na treťom Matúš Šutaj Eštok.
Na Instagrame sa situácia vyvíjala inak. Tu sa na čelo dostal neúspešný prezidentský kandidát Ivan Korčok, ktorý predčil Michala Šimečku či Zuzanu Čaputovú. Zaujímavosťou je, že v porovnaní s Facebookom nedosahuje Robert Fico na Instagrame ani zďaleka takú podporu.
V oblasti výdavkov na Meta platformách dominovali Ivan Korčok a Peter Pellegrini počas prezidentských kampaní, nasledovaní Michalom Šimečkom.
Z politických strán mal SMER najsilnejšiu pozíciu na Facebooku, zatiaľ čo na Instagrame sa mu tak nedarí a v počte interakcií viedla SaS.