Pondelok13. máj 2024, meniny má Servác, zajtra Bonifác

Máte problémy s bankou? Obráťte sa na ombudsmana!

Ak si myslíte, že banka váš problém vyriešila vo váš neprospech, obráťte sa na inštitút ombudsmana.
Ak si myslíte, že banka váš problém vyriešila vo váš neprospech, obráťte sa na inštitút ombudsmana.

Nesprávne zaslaná platba či zaúčtované poplatky - aj to sú problémy, s ktorými sa ako klient banky môžete stretnúť. Ak sa vám napriek sťažnosti celý spor s bankou nepodarí vyriešiť, nemusíte sa vzdávať.

Môžete sa totiž obrátiť na bankového ombudsmana. A čo je najpodstatnejšie - s problémom vám pomôže bezplatne. Pomoc ombudsmana môže využiť každý, kto sa dostal do problému s bankou. Môžete to však urobiť až potom, keď ste sa už obrátili so sťažnosťou na vašu banku a tá buď nerozhodla v stanovenom termíne, alebo rozhodla vo váš neprospech. Ale pozor, nie je možné využiť inštitút ombudsmana a zároveň riešiť spor aj súdnou cestou.

Tri mesiace na rozhodnutie

Podnet ombudsmanovi treba podať písomne alebo elektronickou formou, a ten je do troch mesiacov, v zložitejších prípadoch do polroka od podania, povinný preskúmať ho. Rozhodnutie bankového ombudsmana má však len odporúčací charakter, čo v praxi znamená, že nenahrádza súd a banka nemusí s jeho odporúčaním na nápravu súhlasiť. V takom prípade ombudsman oboznámi o celej situácii Slovenskú bankovú asociáciu a tá rozhodne o ďalšom postupe. „Treba si však uvedomiť, že banky fungujú v konkurenčnom prostredí a jedna pre druhú sú istým dozorom nad činnosťou. Je teda v ich záujme riešiť podnety transparentne,“ vysvetľuje riaditeľ Slovenskej bankovej asociácie (SBA) Ladislav Unčovský.

ČO MUSÍ PODNET OBSAHOVAŤ?

- iniciály sťažujúceho sa
- popis, akej veci sa podnet týka, proti konaniu ktorej banky smeruje a čoho sa domáhate
- písomný súhlas so spracovaním osobných údajov
- písomný súhlas so spracovaním údajov, týkajúcich sa bankového tajomstva
- dôkaz (vyjadrenie banky), že ste ju kontaktovali bezvýsledne

BLIŽŠIE INFORMÁCIE:

ombudsman@bankovyombudsman.sk alebo telefonicky na čísle: 02/57 205 309. Písomné podnety možno zaslať na adresu: Rajská 15/A, 811 08 Bratislava. Ak sa rozhodnete ombudsmana navštíviť osobne, môžete tak urobiť každú stredu od 9. do 17. hodiny v jeho sídle na Rajskej ul. v Bratislave.
Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu