Nedeľa19. máj 2024, meniny má Gertrúda, zajtra Bernard

Ahold rozdal viac ako štvrť milióna ekologických papierových tašiek

Ekologická papierová taška od Aholdu
Ekologická papierová taška od Aholdu

Spoločnosť Ahold Retail Slovakia aj naďalej pokračuje v motivovaní zákazníkov k ochrane životného prostredia. Ahold ako prvá maloobchodná spoločnosť na Slovensku zrušil bezplatné rozdávanie igelitových tašiek a znížil tak ich spotrebu takmer o polovicu.

Od polovice februára zároveň spoločnosť rozdala svojim zákazníkom v predajniach Hypernova viac ako štvrť milióna ekologických papierových tašiek Albert. Počas Veľkej Noci využili zákazníci aj možnosť získať pri nákupe nad 50 eur ekologické rozkladateľné papierové škatule. Tých sa počas 2 týždňov rozdalo vyše 15 tisíc kusov. Ďalší významný krok sa tak opätovne stretol s úspechom. Zavedením ekologických papierových tašiek v mesiaci marec klesla spotreba igelitových tašiek o 25% v porovnaní s minulým rokom.

Od februára dostane náš zákazník za každých 30 eur nákupu jednu papierovú tašku zdarma. Chceme mu tak dať možnosť urobiť viac pre životné prostredie,” vysvetlila D. Chovancová-Stanková. Ďalším krokom bolo zavedenie rozkladateľných papierových škatúľ s nosnosťou 30 kilogramov, v ktorej si zákazníci ľahšie odnesú objemné nákupy. „Tých sme počas dvoch týždňov v období Veľkej Noci pri nákupe nad 50 eur rozdali viac ako 15 tisíc kusov. Tieto kroky viedli k úspore spotreby igelitových tašiek, ktoré sú u nás spoplatnené. Oproti minulému roku siahlo vo februári po 3 centovej igelitovej taške o 27% menej zákazníkov,“ informovala D. Chovancová-Stanková. Približne rovnaký pokles spotreby 20 centových igelitových tašiek bol zaznamenaný aj v mesiaci marec. Celkovo tak klesla spotreba oboch druhov spoplatnených igelitových tašiek v mesiaci február a marec v porovnaní s minulým rokom o 25%.

„Ochrana životného prostredia je jeden z pilierov stratégie spoločenskej zodpovednosti Aholdu,” zdôraznila D. Chovancová-Stanková. „Realizujeme projekt na podporu šetrenia elektriny, ktorého cieľom je zredukovať energetickú náročnosť našich prevádzok najmenej o desať percent.” V rámci tejto iniciatívy Ahold začal vybavovať svoje hypermarkety účinnejšími chladiarenskými zariadeniami so zníženou spotrebou energie, prekrývať mraziarenské boxy krytmi a zavádzať úspornejšie osvetlenie.

Významným ekologickým opatrením bolo aj zavedenie elektronických letákov. Na ich výrobu ročne padlo takmer 23 tisíc dospelých smrekov. Ahold sa rozhodol motivovať zákazníkov k tomu, aby uprednostňovali elektronickú formu pred papierovými letákmi a šetrili tak lesné bohatstvo Slovenska. „Chceme podnikať efektívne, ale nie na úkor životného prostredia,” uzavrela D. Chovancová-Stanková.

Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu