Sobota20. apríl 2024, meniny má Marcel, zajtra Ervín

Japonské autoškoly lákajú klientov na masáže aj BMW

Ilustračné foto
Ilustračné foto

TOKIO - Havajská masáž, manikúra či lekcie poskytované v BMW ponúkajú okrem výučby riadenia motorových vozidiel japonské autoškoly, ktoré sa snažia uplatniť v stále silnejúcej konkurencii na presýtenom japonskom trhu.

Píše o tom agentúra Reuters. Podobne ako ďalšie japonské firmy aj autoškoly sa stretávajú so znižovaním japonskej populácie.

"V porovnaní s predchádzajúcimi rokmi je teraz zložitejšie získať nových zákazníkov," hovorí šéfka jednej z tokijských autoškôl Aki Takahašiová, podľa ktorej počet ľudí, ktorí sa v metropole uchádzajú o vodičský preukaz, v posledných 20 rokoch klesol o polovicu, zatiaľ čo množstvo autoškôl sa nijako výrazne nezmenilo. "Domnievame sa, že s cenami už o moc nižšie ísť nemôžeme, tak rozširujeme naše služby," dodáva.

Zákazníci jej školy Musaši Sakai, ktorá má ročne cez 5000 úspešných absolventov, si môžu vybrať z nadštandardných služieb, ako je manikúra alebo havajská masáž a aromaterapia, ktoré prispievajú k uvoľneniu vodičov. Väčšina služieb je v súlade s obchodnou stratégiou firmy zameraná na ženy. Hoci väčšina vodičských adeptov sú vysokoškoláci vo veku okolo 18 rokov, snaží sa škola prilákať aj rodičov ponukami bezplatného stráženie detí.

Autoškola Kojama kontruje lekciami šoférovania na diaľnici vo vozoch BMW a na motocykloch Harley-Davidson. Medzi službami má aj vyučovanie vedené v angličtine alebo v posunkovej reči. Počet obyvateľov Japonska v posledných dvoch rokoch klesal a predpokladá sa, že pri pokračovaní súčasného trendu sa japonská populácia zmenší v najbližších 50 rokoch o tretinu, píše agentúra Reuters.

Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu