Pondelok, 14. jún 2021. Meniny má Vasil, zajtra Vít.

Začnite jesť šálku tejto POTRAVINY denne! Podľa vedcov dokáže spraviť s telom doslova zázraky

Ilustračné foto
Ilustračné foto
Zdroj: Getty Images
11.05.2021 08:26

PERTH - Nový výskum zistil, že každodenná konzumácia iba jednej šálky zeleniny bohatej na dusičnany môže významne znížiť riziko srdcových chorôb. Tie sú pritom globálnou príčinou smrti číslo jeden. Podľa expertov vďaka konzumácii tejto zeleniny nebudete potrebovať žiadne vitamínové doplnky.


Štúdia Edith Cowan University (ECU) v austrálskom Perthe skúmala, či ľudia, ktorí pravidelne jedli väčšie množstvo zeleniny bohatej na dusičnany, ako je listová zelenina a červená repa, mali nižší krvný tlak. Experti sa tiež zamerali na to, či u tých istých ľudí nie je menšia pravdepodobnosť diagnostikovania srdcových chorôb o mnoho rokov neskôr. Kardiovaskulárne choroby sú totiž z globálneho hľadiska príčinou smrti číslo jeden a každoročne si vyžiadajú približne 17,9 milióna životov. 

Začnite jesť šálku tejto
Zdroj: Getty Images

Vedci skúmali údaje od viac ako 50 000 ľudí s bydliskom v Dánsku, ktorí sa počas 23-ročného obdobia zúčastňovali štúdie o stravovaní, rakovine a zdraví. Zistili, že ľudia, ktorí konzumovali zeleninu s najvyšším obsahom dusičnanov, mali asi o 2,5 mmHg nižší systolický krvný tlak a o 12 až 26 percent nižšie riziko srdcových chorôb. Vedúca autorka Catherine Bondonnová z Inštitútu pre výskum výživy ECU uviedla, že stravovanie ako prevencia srdcových chorôb je prioritou. "Naše výsledky ukázali, že jednoduchou konzumáciou jednej šálky surovej (alebo pol šálky varenej) zeleniny bohatej na dusičnany každý deň môžu ľudia výrazne znížiť riziko kardiovaskulárnych chorôb," vysvetlila. 

Začnite jesť šálku tejto
Zdroj: pixabay.com

Najväčšie zníženie rizika sa týkalo ochorenia periférnych artérií (26 percent), čo je typ srdcového ochorenia charakterizovaného zúžením krvných ciev na nohách. U ľudí však vedci zaznamenali aj nižšie riziko srdcových infarktov, mŕtvice a srdcového zlyhania. Okrem toho vedci tvrdia, že ak denne skonzumujete dané množstvo vybranej zeleniny, nebudete potrebovať žiadne vitamínové doplnky. "Ľudia nemusia užívať doplnky výživy na zvýšenie hladín dusičnanov, pretože náš výskum ukázal, že každý deň stačí jedna šálka listovej zelenej zeleniny, aby ste sa chránili," doplnila Bondonnová. 

Odborníci radia: Túto potravinu by ste mali jesť pred spaním, pomôže spáliť kalórie!

Ak práve nie ste fanúšikom čerstvej ani dusenej zeleniny, odborníčka odporúča smoothies. Môžete skúsiť napríklad šálku špenátu zmiešať s banánom alebo bobuľovým ovocím. Jedinému spôsobu prípravy, ktorému by ste sa mali vyhýbať, je odšťavovanie.


Galéria

Ilustračné foto

Nástroje k článku


AUTOR: © Zoznam/pk

Nahlásiť chybu

Tagy

Najčítanejšie články