Na veku nezáleží. A pokiaľ ide o dobrú vec, tak to platí dvojnásobne. Dokonca v prípade projektu Nápad pre 3 generácie by sme mohli povedať, že až trojnásobne. Mladí, dospelí a seniori sa totiž spoja, aby mohli spoločne dobrovoľníčiť.
Obnova verejných priestranstiev, spoločné trávenie voľného času, zdravší životný štýl či voľnočasové aktivity. Mate nápad, ako podporiť dobrú vec tak, aby bola prínosom pre všetky tri generácie ľudí?
Grantový program Nadácie Poštovej banky Nápad pre 3 generácie podporí najlepšie dobrovoľnícke projekty v celkovej výške 20-tisíc eur. Pokiaľ viete, ako zapojiť mladých ľudí, dospelých aj seniorov do dobrovoľníctva, môžete na takýto projekt získať podporu vo výške 2-tisíc eur. Prihlasovanie projektov trvá do 6. júna 2016 prostredníctvom formulára na webe www.pre3generacie.sk.
V dnešnej dobe bývame svedkami toho, že pre svoju zaneprázdnenosť nemáme čas venovať sa nášmu okoliu. Zámerom trojgeneračných projektov sú práve preto väčšia spolupráca, vymieňanie skúseností a nápadov či spoločné trávenie času ľudí zo všetkých vekových kategórií.
„V dnešnom rýchlom svete sme zahltení pracovnými povinnosťami a zabúdame udržiavať kontakty s našimi rodičmi či starými rodičmi, ktorí sa tak môžu cítiť osamelo. Naším cieľom je práve preto podporiť spoluprácu medzi tromi generáciami a pritom ešte aj pomáhať. Prostredníctvom dobročinných aktivít chceme posunúť bližšie k sebe tieto skupiny ľudí, umožniť im spoločne tráviť čas a venovať sa jeden druhému,“ hovorí Andrej Zaťko, generálny riaditeľ Poštovej banky a ambasádor projektu.
V prvej fáze grantového programu vyberie hodnotiaca komisia Nadácie Poštovej banky najlepšie projekty, ktoré podporí sumou 19 500 eur. Následne v druhej fáze, ktorá štartuje 27. júna, bude môcť verejnosť zahlasovať za najlepší projekt, ktorý získa bonus vo výške 500 eur.
O finančnú podporu sa môžu uchádzať aktívni občania a iniciatívy, verejnoprospešné organizácie, školy, zariadenia pre seniorov a samosprávy. Hlavnými kritériami pri posudzovaní nápadov budú počet a miera zapojenia ľudí rôznych generácií, prínos pre komunitu a originalita.
- reklamná správa -