°C

Utorok, 26. január 2021. Meniny má Tamara, zajtra Bohuš.

Potvrdené: Pri pohľade na sexi kosť nám vypne mozog!

ilustračné foto
ilustračné foto
23.09.2011 22:00

BRATISLAVA - Ľudia pri pohľade na atraktívne osoby v reklamách prestávajú rozmýšľať a často konajú iracionálne. Vyplýva to z výsledkov výskumu vedcov z University of California (UCLA), ktorí monitorovali činnosť mozgu u 24 dospelých jedincov. Podľa ich zistení pohľad na atraktívneho muža či ženu ovplyvňuje tie časti mozgu, ktoré kontrolujú racionálne správanie.


Pri zhliadnutí reklamy so sexi osobami majú teda ľudia tendenciu kúpiť si propagovanú vec, pričom za iných okolností by to neurobili. Podľa zistení vedcov je tak omnoho efektívnejšia neracionálna reklama obsahujúca príjemné obrázky ako racionálna reklama ponúkajúca jasné fakty.

Napríklad reklama na džínsy so sporo odetou ženou je účinnejšia a dokáže potenciálneho kupca skôr presvedčiť ako napríklad reklama na automobil, v ktorej výrobca uvádza rôzne technické prednosti vozidla prostredníctvom číselných údajov.

"Kontrolujte si svoj mozog a tým si dávajte pozor na svoju peňaženku," uviedol Ian Cook z UCLA, ktorý výsledky štúdie publikoval v magazíne Journal of Neuroscience, Psychology and Economics. Zistenia teda dali za pravdu reklamným praktikám, pri ktorých sa ich autori snažia potenciálnych zákazníkov skôr zmiasť a oklamať ako presvedčiť o kvalite ich produktov.


Galéria

ilustračné foto ilustračné foto

Nástroje k článku



ZDROJ: SITA
FOTO: bleskovky

Nahlásiť chybu

Najčítanejšie články