Pondelok6. máj 2024, meniny má Hermína, zajtra Monika

Vedec z NASA tvrdí, že objavil mimozemský život!

Baktérie prežili v meteorite, ktorý dopadol na Zem Zobraziť galériu (2)
Baktérie prežili v meteorite, ktorý dopadol na Zem

NEW YORK/BRATISLAVA - Prevratný objav? Vysoko oceňovaný astrobiológ Dr. Richard Hoover z výskumného centra NASA tvrdí, že našiel dôkaz mimozemského života. Ak by sa jeho závery potvrdili, bol by to obrovský prelom. Neboli by sme už jedinými živými v slnečnej sústave.

Hoover nájdené nájdené baktérie nazýva "autochtónne (pôvodné) fosílie" a verí, že vznikli mimo Zeme. Sem boli prinesené po pristátí meteoritov.

Pomocou najmodernejšej mikroskenovacej technológie na svete, Hoover roztrieštil vnútro meteoritu a objavil pozostatky niekoľkých druhov siníc, tiež známych ako modro-zelené riasy.

Modro-zelené riasy majú jedinečnú kvalitu a darí sa im aj za tých najťažších podmienok. "Dochádza k záveru, že tieto skamenelé baktérie nie sú pozemského pôvodu, ale sú fosilizovanými zvyškami živých organizmov, ktoré žili v materskej orgánoch týchto meteoritov, napr. v kométach, mesiacoch a iných astrálnych telesách," vysvetľuje synopsa.

Podľa astrobiológa by to mohlo poskytnúť dôkaz možnosti života aj inde v našej slnečnej sústave, najmä na ľadových mesiacoch Jupitera a Saturna, uvádza portál TVNZ.

Svoj nález odhalil v on-line vestníku o kozmológii a jeho tvrdenie vyvolalo vzrušenie aj skepsu. Momentálne jeho objav skúma približne 100 odborníkov.

Ak by sa Hooverove závery potvrdili, bude to mať obrovské dôsledky. Zem by už nebola jediným zdrojom života.