ZÁHREB – Najobľúbenejšia dovolenková destinácia pre mnohých Slovákov a Čechov aj tento rok šokovala. Hoci by sa mohlo zdať, že ceny potravín a služieb už nemajú kam stúpať, opak je pravdou. Ceny v miestnych obchodoch vyvolávajú čoraz väčšiu pozornosť a u mnohých turistov aj hnev.
Videá, ktoré dokumentujú šialené ceny v chorvátskych supermarketoch zverejnil profil WorldTraveler. Vo videách poukazuje na cenovky potravín a ako zákazník sa zastaví pri obľúbenom vrecúšku chipsov v hodnote viac ako 4 eurá, malá čokoláda obľúbenej značky stojí 8 eur či opaľovací krém za 30 eur. Pod videom sa spustila lavína komentárov a užívatelia sociálnych sietí žasnú.
„Opaľovací krém za 30 eur? To je omyl, či?“, napísal autor k videu. Podľa chorvátskeho webu jutarnij.hr nie je jasné, kde boli tieto ceny zdokumentované, no dá sa predpokladať, že išlo o dovolenkovú destináciu a začínajúcu hlavnú sezónu. V komentároch sa však objavili aj také, ktoré poukazujú na skutočnosť, že ide o bežnú prax, najmä počas sezóny a ceny sú pri mori a na ostrovoch vždy vyššie ako vo vnútrozemí.
Ceny potravín a služieb ale platia aj pre miestnych a tak sa turisti pozastavili aj nad tým, ako je možné, že si tieto veci miestni obyvatelia vedia ešte dovoliť. Iní porovnali ceny s Monakom či švajčiarskym Zürichom. Chorvátsky denník spomenul aj video obľúbeného foodblogera Deni Kadrića, ktorý poukázal na extrémnu cenu za prenájom lehátok na pláži (25 eur). Toalety na pláži v meste Primošten stoja 1 euro, sprcha 45 sekúnd za 50 centov. Parkovanie pri pláži môže pokojne stáť aj 20 eur. Mnohí preto uvádzajú, že kvôli vysokým cenám už ďalšiu dovolenku strávia v iných, cenovo dostupnejších destináciách.
Napriek tomu hlási Chorvátsko rekordnú návštevnosť a od začiatku roka evidujú už 7,5 milióna turistov, čo predstavuje 29,2 milióna prenocovaní, o 4 percentá viac ako v rovnakom období minulého roka.