°C

Utorok, 14. júl 2020. Meniny má Kamil, zajtra Henrich.

VOĽBY 2020 Mimovládka podáva podnet na volebnú komisiu: Kusý mal porušiť kampaňové pravidlá

Rudolf Kusý
Rudolf Kusý
Zdroj: TASR - Pavol Zachar
31.01.2020 16:11

BRATISLAVA - Mimovládna organizácia Transparency International Slovensko (TIS) podáva volebnej komisii dva podnety na prešetrenie predvolebnej kampane Rudolfa Kusého. Starosta bratislavskej mestskej časti Nové Mesto, ktorý vo voľbách do NR SR kandiduje na siedmom mieste za stranu Dobrá voľba, sa údajne dopustil dvojnásobného porušenia Zákona o volebnej kampani. TIS o tom informuje vo svojom profile na sociálnej sieti.


Organizácia uvádza, že Rudolf Kusý pozýval dôchodcov na stretnutie v Dennom centre Stromová v Bratislave. Listy s pozvánkou boli vytlačené na hlavičkovom papieri mestskej časti Nové Mesto. Politická strana, za ktorú kandiduje, v liste uvedená nie je. Druhý podnet podáva mimovládna organizácia za Kusého reklamu na sociálnej sieti. V sponzorovaných príspevkoch o svojej práci nemá uvedené, že ich platí Dobrá voľba. Podľa Mareka Tettingera, hovorcu Rudolfa Kusého, ide v oboch prípadoch o nedopatrenie.

„Tak ako obyčajne pri našich akciách bude zabezpečené občerstvenie. To, či urobíme nejaký kultúrny program, alebo radšej prispejem tým z Vás, ktorí prídu na výlet (o ktorom si rozhodnete sami), sa ešte dohodneme s pani vedúcou,“ stálo v Kusého liste seniorom.

Marek Tettinger, hovorcu Rudolfa Kusého, uviedol, že v oboch prípadoch ide o nedopatrenie. Tettinger v prípade listu uviedol, že Kusý mal list s hlavičkou mestskej časti po ruke v počítači, a preto došlo k jeho použitiu. Zdôraznil však, že ide o podujatie strany a tá uhradí všetky náklady. Hovorca zároveň vylúčil, že by Kusý zneužil databázu kontaktov mestskej časti na rozposielanie listov. Kontakty mal Kusý údajne uložené z predošlých kampaní. K porušeniu eurosmernice GDPR o ochrane osobných údajov tak podľa hovorcu nedošlo.

Tettinger uviedol, že aj neuvedenie platcu reklamy na sociálnej sieti vzniklo nedopatrením, pretože strana sponzorované príspevky naozaj uhrádza strana. Podľa TIS-u však reklamné posty, ktoré nespomínajú kampaň môžu zavádzať verejnosť. Mimovládna organizácia uvádza, že Kusý na reklamu na sociálnej sieti minul takmer 4 400 eur, čo je viac ako napríklad Boris Kollár (Sme rodina) či Ľuboš Blaha (Smer – SD).

TIS je nezisková mimovládna organizácia založená v roku 1998 so sídlom v Bratislave. Patrí k celosvetovému protikorupčnému hnutiu Transparency International s pobočkami vo viac než sto krajinách sveta.


Nástroje k článku


ZDROJ: SITA

Nahlásiť chybu

Tagy

Najčítanejšie články