Štvrtok25. apríl 2024, meniny má Marek, Marko, Markus, zajtra Jaroslava

Veľká štatistika slovenských železníc: Tomuto číslu jednoducho neuveríte

Ilustračné foto Zobraziť galériu (3)
Ilustračné foto (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA - Čas sa s časom zišiel a okrem viacerých štatistík prichádzajú aj tie súhrnné za celý rok. Medzi nimi nechýba ani Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK), ktorá okrem počtu vypravených vlakov zhrnula aj celkové meškania spojov a mnohé iné informácie.

Pri všetkom, čím si prešli vlaky minulý rok sa do pozornosti dostáva minimálne priemerný čas meškania vlakov v roku 2018. Boli sme svedkami masívnych meškaní, pokazených, či dokonca horiacich rušňov. Cestujúci sa museli napríklad z horiacich rušňov často presúvať po vlastných. Vlaky sa stali doslova pastvou pre satirický priestor na sociálnych sieťach na internete.

Veľká štatistika slovenských železníc:
Zobraziť galériu (3)
 (Zdroj: Facebook/Zomri)


Na slovenské železnice sa to valí zo všetkých strán! Požiar vlaku pri Šali, ľudia utekali do poľa


Veľká štatistika slovenských železníc:
Zobraziť galériu (3)
 (Zdroj: Facebook/Zomri)

Priemerné meškanie nedosiahlo ani dve minúty

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) vypravila v minulom roku celkovo 544.364 vlakov, čo predstavuje v porovnaní v rokom 2017 nárast o 3,31 %. Priemerné meškanie vlakov v roku 2018 bolo zároveň podľa hovorcu ZSSK Tomáša Kováča 1,7 minúty.

Pri takmer 550.000 vypravených vlakoch nie je podľa slov predsedu predstavenstva a generálneho riaditeľa spoločnosti Filipa Hlubockého štatisticky možné, aby niektoré spoje nemeškali. "Navyše, na nehody či iné mimoriadnosti sa pripraviť nedá, veď za rok 2018 sme mali 970 zrážok so zverou, automobilmi či ľuďmi v koľajisku," dodal. 


Agónia slovenských železníc: V Rači horel rušeň, v Trenčíne sa roztrhol rýchlik


Oproti predchádzajúcemu roku prišlo do cieľa načas o vyše 5000 vlakov viac. Najväčší podiel na celkovom meškaní vlakov z hľadiska počtu minút mali v minulom roku cudzie vplyvy, a to 63,16 % (sledy, vyvolané meškania). Meškanie spôsobené Železnicami Slovenskej republiky (ŽSR) predstavovalo podľa Kováča 19,76 % a 17,09 % minút bolo spôsobených ZSSK.

Dôvody meškania boli rôzne

Najčastejším dôvodom oneskorenia z viny ZSSK bola zvýšená frekvencia cestujúcich, teda výstup a nástup (v celkovej výške približne 3736 hodín). Druhou najčastejšou príčinou je prechodné zníženie traťovej rýchlosti, ktoré spôsobilo vyše 173.000 meškaní. Na treťom mieste boli cudzie vplyvy. Tento dôvod meškaní sa vyskytol v 132.285 prípadoch. Kováč pripomenul, že k významným faktorom ovplyvňujúcim pravidelnosť vlakovej dopravy je aj počasie. Pod meškania sa pritom podpísalo aj niekoľko mimoriadnych nehôd.

ZSSK zároveň podľa Hlubockého modernizuje vozový park a na trate nasadzuje stále novšie vozidlá. "Úspešne sme dotiahli do konca najväčší tender v našej histórii s elektrickými jednotkami i komplikovaný tender pre dieselovú trakciu. Prvé vlaky prídu na stredné Slovensko už tento rok. Ich spoľahlivosť je zmluvne výrazne posilnená," priblížil.

Viac o téme: MeškanieVlakySumár
Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu