Piatok3. máj 2024, meniny má Galina, zajtra Florián

Slováci sa pri nákupoch riadia letákmi

BRATISLAVA- Distribúcia letákov s akciovými cenami výrobkov láka do obchodov pomerne veľkú časť Slovákov. Viac ako 80 percent ľudí si reklamné materiály zo schránok pozrelo a 37 percent populácie podľa nich aj v minulom roku nakupovalo. Oproti roku 2007 stúpol podiel ľudí, ktorí sa akciovými letákmi pri nákupoch riadia, o osem percent.

Vyplýva to z prieskumu marketingovej agentúry GfK. Podľa výsledkov prieskumu uskutočneného vlani v novembri na vzorke 980 respondentov nakupovali podľa letákov skoro všetky vekové kategórie ľudí bez ohľadu na vzdelanie. O niečo častejšie si však letáky všímali napríklad ľudia starší ako 60 rokov.

Iba deväť percent ľudí si letáky podľa prieskumu nepozrelo a ďalšia desatina ich nedostávala. Cena však nebola podľa prieskumu najdôležitejšia. Pri nákupe potravín bola v prieskume na prvom mieste pri rozhodovaní zákazníkov čerstvosť a kvalita, ktorú preferovalo 86 percent opýtaných.

Tretina opýtaných zákazníkov najčastejšie nakupovala potraviny v samoobsluhách, 30 percent uprednostnilo hypermarkety a 22,5 percenta supermarkety.

Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu