Streda8. máj 2024, meniny má Ingrida, zajtra Roland

STV nakrúcala upútavky vo Švajčiarsku

Zobraziť galériu (14)

BRATISLAVA - Rozpútal sa boj o diváka! Na chrbty šéfov slovenských televízií už dýchajú píplmetre, ktoré nekompromisne hlásia úspešnosť, či naopak, zlyhanie niektorých programov.

Aby si televízie čo najviac pripútali svojich divákov, sú ochotné zobrať do rúk všetky tromfy. Do jesennej vizuálnej kampane preto verejnoprávna STV, Markíza a Jojka investovali nielen čas a nové nápady, ale aj milióny korún! A nebolo ich málo...

Novú grafiku so sloganom "Dotkni sa..." zaradila Slovenská televízia do svojho vysielania začiatkom septembra. Naša verejnoprávna televízia išla na päť dní nakrúcať spoty do Švajčiarska, pretože tamojšia kamerová technológia Time track (tento efekt bol použitý aj vo filme Matrix) je jediná v Európe. (Princíp spočíva v tom, že objekt v štúdiu zaberá 18 kamier z rôznych strán. Výsledkom je pohľad na človeka z rozličných uhlov v spomalenom zábere, pričom sa mení aj pozadie.)

"Ak by sme túto techniku chceli presťahovať na Slovensko, stálo by to asi trojnásobok sumy, ktorú sme zaplatili vo Švajčiarsku," vysvetľuje člen manažmentu STV Branislav Zahradník. STV použila tento "Matrix efekt" ako prvá televízia na Slovensku a obsadila doň Švajčiarov!

"Máme nakrútené motívy pre rôzne programy a rôzne obdobia, spolu 50," tvrdí Záhradník. Náklady STV za "švajčiarsky" dizajn boli podľa neho do troch miliónov korún a okrem Švajčiarov pripravili spoty aj so známymi televíznymi moderátormi.

Zahradník poprel názory, že televízia dostatočne nevyužila technické možnosti, ktoré poskytuje švajčiarske štúdio a upútavky nie sú také, aké mali byť. Poprel aj informáciu, že nakrúcanie bolo drahšie ako tri milióny korún.

Je to paradox. Zatiaľ čo verejnoprávna televízia v dizajnovej kampani stavila na drahú švajčiarsku techniku, naše súkromné televízie boli o niečo šetrnejšie.

Štáb z Centra kreatívnych služieb TV Markíza pri výrobe novej grafiky zabil dve muchy jednou ranou. Do spotov totiž obsadil svoje známe tváre - moderátorku hlavného spravodajstva Anetu Pariškovú, moderátora Lampárne Patrika Hermana či ostrieľaného Daniela Krajcera z relácie Sito.

Keďže zo strany moderátorov ide o službu pre vlastnú televíziu, tvorcovia na honorároch poriadne ušetrili. Na druhej strane však vďaka tomu dômyselne pritiahnu k sledovaniu programu televíznych divákov.

Nakrúcanie nového grafického vizuálu trvalo tri dni. Prvý deň štáb nakrúcal pri vodnej priehrade v Čunove neďaleko Bratislavy, druhý pod rakúskymi veternými mlynmi tesne za hranicami Slovenska a posledný v pieskových dunách na Záhorí.

Tejto výrobe však predchádzala dvojmesačná príprava a Markíza za to zaplatila takmer 2,5 milióna korún. Jesennú kampaň so "sloganom" Rozpálime vás nakrúcala TV JOJ v priestoroch filmového štúdia na Kolibe 4 dni.

Súkromná televízia do vizuálnych šotov obsadila baletných sólistov z renomovaných divadiel - z rakúskeho Innsbrucku a zo Slovenska. Príprava trvala vyše dvoch mesiacov. Za kampaň, ktorá potrvá do začiatku zimy, Jojka zaplatila takmer tri milióny korún.

Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu