Vedci z NASA informovali o objave: Stane sa to 20. decembra poobede | Topky.sk

°C

Sobota, 18. január 2020. Meniny má Bohdana, zajtra Drahomíra, Sára.

Vedci z NASA informovali o objave: Stane sa to 20. decembra poobede

Ilustračné foto
Zdroj: Thinkcstock.com
14.12.2019 08:22

WASHINGTON - Poriadna predvianočná nádielka v podobe asteroidu preletí okolo našej planéty už o niekoľko dní. Vedci z NASA vypočítali, že to bude presne 20. decembra. Prelet vesmírnej horniny by nemal vyvolať na planéte žiadne zmeny, napriek tomu, že pôjde o giganta úctyhodných rozmerov.

Presne o týždeň v piatok o 15:17 hod. prefrčí okolo Zeme obrovský asteroid, ktorý dostal pomenovanie 216258. Pracovníci NASA vypočítali, že má priemer 240 až 540 metrov. Najvyšší bod asteroidu je 1,4-krát vyšší ako mrakodrap Empire State Building v New Yorku.

Uznávaný profesor varuje: Apokalypsa, ktorá vyhubí ľudstvo, je len otázkou času

Počas preletu bude tento gigant vzdialený od našej planéty zhruba 3,6 milióna kilometrov. Nijako by nás nemal ovplyvniť. Napriek vzdialenosti, ktorá u mnohých vyvoláva predstavu nekonečna, odborníci klasifikujú túto udalosť ako "blízke priblíženie".

Vedci z NASA informovali
Zdroj: Getty Images

NASA objavuje každý týždeň okolo tridsať nových objektov blízkych Zemi (NEO). Začiatkom tohto roka potvrdila existenciu 19 000 takýchto objektov. Pri rozprávaní o asteroidoch si zrejme väčšina z nás spomenie na katastrofu v ruskom Čeľjabinsku v roku 2013. Podľa odborníkov však môže k podobným udalostiam dôjsť raz alebo dvakrát za sto rokov. Jedným dychom však dodali, že zoznam objektov pohybujúcich sa okolo Zeme sa veľmi rýchlo mení a kedykoľvek sa môže objaviť niečo nové a neočakávané.

Galéria