Štvrtok28. marec 2024, meniny má Soňa, zajtra Miroslav

Ruský vedec sa nainfikoval 3,5 milióna rokov starou baktériou: Má ľudstvu zabezpečiť večný život

Stane sa ľudstvo vďaka baktérii zdravším a odolnejším?
Stane sa ľudstvo vďaka baktérii zdravším a odolnejším? (Zdroj: youtube/rt)

MOSKVA - Kontroverzný ruský vedec Anatolij Brouchkov, vedúci katedry geokryológie na Moskovskej štátnej univerzite, do seba vstrekol 3,5 milióna rokov starú baktériu "večného života" nájdenú v ľade na Sibíri. Hovorí, že po dvoch rokoch od podania, sa cíti silnejší a nikdy neochorie. Jeho prístup je síce neortodoxný, ale možno ľudstvu pomôže urobiť obrovský krok vpred.

Sme na pokraji antibiotickej apokalypsy: Bez nových liekov budeme zomierať na bežné choroby

Vedci testujú tzv. Bacillus F na myšiach a ľudských krvných bunkách, ale Brouchkov sa rozhodol stať sa pokusným morčaťom. "Začal som pracovať dlhšie, za posledné dva roky som nikdy nemal chrípku," povedal pre The Siberian Times. "Po úspešných pokusoch na myšiach a octomilkách som premýšľal, že by bolo zaujímavé vyskúšať inaktivované bakteriálne kultúry," dodal.

"Baktérie sa v skutočnosti v stopových množstvách nachádzajú vo vode regiónu," tvrdí. "Pôda sa rozmrazuje a myslím, že tieto baktérie sa dostanú do životného prostredia, do vody, takže miestni obyvatelia, ľudia v Jakutsku, sa v skutočnosti už dlho stretávajú s týmito bunkami vo vode, a dokonca sa zdá, že žijú dlhšie ako niektoré ďalšie národy. Takže mi nehrozí žiadne nebezpečenstvo," uviedol a priznal, že nemá tušenie, čo mu baktérie urobia.

"Ešte nevieme presne, ako to funguje. V skutočnosti, nevieme presne, ako napríklad funguje aspirín, ale je to tak. To isté platí tu: nemôžeme pochopiť mechanizmus, ale vidíme vplyv," vysvetlil s tým, že ak by sa nám podarilo zistiť, ako sa baktériám podarilo zostať tak dlho nažive, pravdepodobne by sme boli schopní predĺžiť naše vlastné životy. Baktérie tiež môžu byť kľúčom k plodnosti. Starším samiciam myší umožnili opäť plodiť potomstvo. Prezradil pre ruskú televíziu RT.

Jakutský epidemiológ Dr. Viktor Chernyavskij povedal: "Baktéria vylučuje biologicky aktívne látky po celú dobu svojho života, ktoré aktivujú imunitu pokusných zvierat. V dôsledku toho myši babičky nielen začali tancovať, ale tiež produkovať potomstvo." "Ak by bola rovnaká látka podaná ľuďom, mohlo by to spôsobiť významné zlepšenie ich zdravia, čo by viedlo k objavu "elixíru života," dodal Chernyavskij.

Baktéria bola objavená v roku 2009 Anatolijom Brouchkovom, ktorý ju našiel na mieste známom ako Mamutia hora v Jakutsku, najväčšej oblasti na Sibíri. Bola izolovaná od okolitého sveta v ľade a prežila 3,5 milióna rokov. Ide údajne o baktériu schopnú chrániť naše bunky pred poškodením a bolo by úžasné využiť ju v budúcnosti na boj so starnutím. Konečne má vraj ľudstvo kľúč, ako tomu dospieť.

Viac o téme: BaktériaAnatolij Brouchkov