Piatok3. máj 2024, meniny má Galina, zajtra Florián

K Zemi sa rúti asteroid o sile 25 tisíc jadrových bômb: NASA o ňom nevedela!

Ilustračné foto
Ilustračné foto (Zdroj: emediabacau.ro )

BRATISLAVA - Nie americkí, ale ruskí astronómovia sa tentokrát postarali o správu hodnú palcových titulkov. V decembri totiž objavili asteroid, ktorý si nevšimli ani pracovníci NASA. Zraziť so Zemou by sa mohol v roku 2106, pričom by sa uvoľnila energia 25 tisíc jadrových bômb.

O objav sa postarala dvojica ruských vedcov - Andrej Orješko a Timur Krjačko, a to prostredníctvom diaľkovo ovládaného teleskopu Elena, ktorý sa nachádza v čílskej púšti Atacama.

Asteroid s označením 2012 YQ1 má priemer 230 metrov a pri jeho dopade na našu planétu by sa uvoľnilo ohromné množstvo energie, ktoré by pravdepodobne vyhubilo všetok život, informuje denník USA Today. V rebríčku možných katastrofických kolízií Zeme s inými vesmírnymi telesami obsadil 17. miesto. Pokiaľ sa na neho ale pozeráme z časového horizontu, vyskočil až na prvú priečku.

Za uplynulé dve storočia astronómovia pozorovali viac ako polmilióna asteroidov. Už tento piatok preletí okolo Zeme planétka DA14 s priemerom 45 metrov a váhou 135 tisíc ton. K Zemi sa priblíži na vzdialenosť 27 700 kilometrov. Nad pobrežím Sumatry preletí rýchlosťou 7,8 kilometrov za sekundu.