Piatok5. december 2025, meniny má Oto, zajtra Mikuláš, Nikolas

V Británii zakázali reklamu na čokoládovú tyčinku: Dôvodom je podnecovanie na nebezpečnú jazdu

Ilustračné foto
Ilustračné foto (Zdroj: Getty Images)

LONDÝN - Dozorný orgán pre reklamu vo Veľkej Británii stiahol z vysielania reklamu na čokoládovú tyčinku Twix. Podľa rozhodnutia Advertising Standards Authority (ASA) podnecovala na nebezpečnú jazdu, pretože zobrazovala autonaháňačku, po ktorej auto vyletí z cesty. Informuje o tom web BBC.

Reklama zobrazuje muža s rozpustenými vlasmi, ktorý sa zapojí do automobilovej naháňačky. Skončí sa nehodou, pri ktorej sú na sebe dve rovnako sfarbené autá, čo pripomína balenie tyčiniek. V piatich sťažnostiach podaných proti reklame sa uvádza, že podnecuje k nebezpečnej jazde a je nezodpovedná. Spoločnosť Mars-Wrigley ako vlastník značky Twix argumentovala, že reklama mala „filmové stvárnenie“ a odohrávala sa vo „svete, ktorý bol absurdný, fantastický a vzdialený od reality“. Potvrdila to aj mimovládna organizácia Clearcast, ktorá schvaľuje televízne reklamy pred vysielaním.

Napriek tomu ASA ako dozorný orgán rozhodol, že reklama sa v jej súčasnej podobe nesmie znova objaviť, pretože „toleruje nebezpečnú jazdu“. Úrad uviedol, že počas automobilovej naháňačky bol kladený dôraz na rýchlosť vrátane rýchleho rytmu a hudby a že na ceste zostali viditeľné stopy po šmyku. Mars reklamu obhajoval s tým, že „autá boli natáčané pri jazde povolenou rýchlosťou a akákoľvek napodobenina by odrážala iba prezentovanú legálnu a bezpečnú jazdu“. Dodal, že Twix je známy svojím absurdným a hravým humorom, čo sa odráža aj v reklame.

Viac o téme: Jazda Veľká BritániaReklamaTwix
Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu