SINGAPUR - Sila sociálnych médií býva častokrát preceňovaná, čo ukazuje aj drsná reklamná kampaň zameraná na to, aby ľudia už konečne otvorili oči. V niektorých prípadoch totiž nestačí dať "lajk" a myslieť si, že tým sa všetko vyrieši. Neubudne tým ani chudoby, ani hladu, ani neprestanú vo svete umierať ďalšie deti.
Kampaň, ktorá je postavená na údajnej dôležitosti sociálnych médií, ale zároveň pranieruje ich početnú "impotenciu," získala aj rešpektované ocenenie.
Jej názov "Lajkovanie nepomáha", používa myšlienku, že facebookové tlačidlo "páči sa mi" samo o sebe ľuďom nijako nepomôže. Kliknutie naň a zbavenie sa viny, vôbec nezmierni bolesť jedincov, ktorí sa ocitli v kritických životných situáciách.
Obrázky organizácie Crisis Relief Singapore, ktoré boli vytvorené spoločne s Publicis Singapore, využívajú skutočné fotografie počítačovo doplnené palcami v snahe vytvoriť odkaz na znak "páči sa mi" na Facebooku.
Kampaň získala Zlatého leva na festivale v Cannes.