Prvé krajské noviny Luntera v Bystrici terčom kritiky: Lacná propagácia a biznis kamošom | Topky.sk

Pondelok, 14. október 2019. Meniny má Boris, zajtra Terézia.

Prvé krajské noviny Luntera v Bystrici terčom kritiky: Lacná propagácia a biznis kamošom

Ján Lunter
Ján Lunter
Zdroj: SITA/Peter Rusko
17.08.2018 13:30

BRATISLAVA - Zakázka pre volebných poradcov? Prvé vydanie banskobystrických župných novín Náš kraj prináša niekoľko otázok, ktoré predsedu kraja Jána Luntera vôbec nepotešia.


Novinám sa na zúbok pozrela neziskovka Transparency International Slovensko a spokojná rozhodne nebola. Podľa jej riaditeľa Gabriela Šípoša Lunter prechod na verejnoprávne noviny nezvládol. „Prvé číslo Lunterovho župného časopisu sa viac podobá na volebný leták ako na časopis pre občanov," uvádza.

Šípoš kritizuje najmä výskyt Luntera na fotografiách - nachádza sa totiž na 13 snímkach na 16 stránkach, čo je viac ako má 99% samosprávnych novín. „Skôr ako „Náš kraj“ by sa mesačník mal premenovať na „Náš župan," napísal.

Spolupráca s Komplotom

Župné noviny pripravila agentúra Komplot Advertising, ktorá s Lunterom pracovala aj počas volebnej kampane. Podľa Adama Znášika z Komplotu je normálne, že sa predseda VÚC pri aktivitách župy objavuje, čo znamená, že sa objavil aj na fotografiách, uznal však, že po spätnej väzbe môžu počet takýchto fotografií aj ich skladbu upraviť.

Náš kraj júl 2018
Zdroj: vucbb.sk

Šípošovi sa nepáči ani fakt, že články okrem príhovoru župana nie sú podpisané a nikde v novinách nie je uvedený ani šéfredaktor. Priestor nedostal ani kritický hlas. „Zjavne nič „zlé“ či kritické o župe sa v časopise platenom z daní a distribuovanom do 252-tisíc domácností po celom regióne neplánuje zverejniť," tvrdí Šípoš.

Ďalšie problémy

Zmluvu do konca rokoho mala župa s Komplotom podpísať za 50-tisíc eur. O tlač a distribúciu sa zas má starať firma RedPost za 28-tisíc eur na tri mesiace, celkovo tak po prepočítaní majú podľa Šípoša ročné náklady na Náš kraj vychádzať na 125-tisíc eur.

Šípoš vníma ďalšie problémy. Župný časopis by podľa neho nemali robiť PR špecialisti a taktiež mu chýbala súťaž či prieskum trhu, keďže Komplot dostal zákazku priamym zadaním. Agentúra ale vraj poskytla 70% zľavu z cenníka.

Znášik tvrdí, že zakázky dostávajú nielen priamo, ale aj v súťažiach ako vo verejnom, tak aj súkromnom a neziskovom sektore. „Za podstatné považujem, či sú v takýchto obstarávaniach verejné prostriedky minuté hospodárne a v súlade so zadaním,“ povedal. 

Reakcia Luntera

Župan reagoval na obvinenia na Facebooku. Tvrdí, že obsahové nedostatky odstránili už pred blogom Šípoša. „Už v druhom čísle časopisu, ktoré je už v tlači, je výskyt predsedu BBSK na fotkách minimálny. Odstránili sme aj ďalšie formálne nedostatky. Napriek tomu, že túto spätnú väzbu považujeme za pomerne radikálne a útočne formulovanú, vážime si ju a budeme ju pri zlepšovaní obsahu mesačníka brať do úvahy," tvrdí Lunter a dodáva, že textová časť bola podľa nich v poriadku.

Lunter dodáva, že k distribúcii bola vyhlásená súťaž a zmluva s Komplot Advertising „sa netýka iba grafických služieb súvisiacich s tvorbou časopisu, ale zahŕňa komplexné grafické služby pre Úrad BBSK. Taktiež sú zazmluvnené poradenské a konzultačné služby."


Galéria

Ján Lunter Náš kraj júl 2018

Nástroje k článku


AUTOR: © Zoznam/ph

Nahlásiť chybu

Tagy

Najčítanejšie články